14 Nov, 2017
၀န္ထမ္းေတြကို အလုပ္ခြင္ေပ်ာ္ရႊင္ေက်နပ္မႈရေစဖို့ နည္းလမ္းမ်ား

 

ဝန္ထမ္းေတြကို အလုပ္ခြင္မွာ ေပ်ာ္႐ႊင္ေက်နပ္မႈရေစဖို႔အတြက္အ ေရးအႀကီးဆုံးဟာ သူတို႔ကိုစိတ္ရင္းေစတနာနဲ႔ ဂ႐ုစိုက္ေစာင့္ေရွာက္ျခင္း ပဲျဖစ္ပါတယ္။ Employee Engagement နဲ႔ပတ္သက္လို႔ ကုမၸဏီေတြ ဟာ ဝန္ထမ္းေတြရဲ႕ Engagement ေတြတိုးတက္လာေစဖို႔ရည္႐ြယ္ၿပီး ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ စစ္တမ္းေတြ၊ ေလ့လာမႈေတြကို ျပဳလုပ္ခဲ့ၾကေပမယ့္ ဘာမွ ထူးထူးျခားျခားေျပာင္းလဲသြားတာမရွိလွပါဘူး။ ဘာေၾကာင့္ပါလိမ့္။
အလုပ္ခြင္ေက်နပ္မႈရရွိျခင္းနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ေဆာင္းပါးေပါင္းရာ၊ ေထာင္ ေပါင္းမ်ားစြာေရးသားခဲ့ၾကေပမယ့္လည္း ဝန္ထမ္းေတြပိုေပ်ာ္လာၾကသလား ဆိုရင္ အေျဖကေတာ့ မဟုတ္ဘူးလို႔ပဲ ေျပာရပါလိမ့္မယ္။ Gallup က ျပဳလုပ္ခဲ့တဲ့ စစ္တမ္းမ်ားအရ တစ္ကမၻာလုံးမွာရွိတဲ့ ဝန္ထမ္းအားလုံးရဲ႕ ၁၃ရာခိုင္ႏႈန္းကသာပဲ Engage ျဖစ္တယ္လို႔ဆိုပါတယ္။ အေျပာလြယ္ သေလာက္အလုပ္ခက္တယ္ဆိုရမွာပါ။ သို႔ေသာ္လည္း တကယ္တမ္းဝန္ထမ္း ေတြရဲ႕ Engagement ရေစဖို႔အတြက္ ေဆာင္႐ြက္ရမယ့္အရာေတြက အင္မတန္လြယ္ကူ႐ိုးရွင္းၿပီး အကုန္အက်လည္း မမ်ားလွပါဘူး။
ယုံၾကည္မႈအားလုံးရဲ႕အဓိကအက်ဆုံးအခ်က္ကေတာ့ ယုံၾကည္မႈပဲျဖစ္ပါတယ္။ ဘာလို႔လဲဆိုေတာ့ က်န္တဲ့အခ်က္အားလုံးက ယုံၾကည္မႈကိုအေျခခံေနလို႔ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ဟာ ကိုယ္မယုံၾကည္သူတစ္ေယာက္ကို လုပ္ပိုင္ ခြင့္ေတြ၊ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲႏိုင္ခြင့္ေတြ၊ ကိုယ္တိုင္ဆုံးျဖတ္ပိုင္ခြင့္ေတြ ေပးဖို႔ဆို တာမျဖစ္ႏိုင္ပါဘူး။
လုပ္ငန္းခြင္ေပ်ာ္႐ႊင္ေက်နပ္မႈရေစဖို႔
ေခါင္းေဆာင္တစ္ေယာက္အေနနဲ႔ ပထမဦးဆုံးလုပ္ေဆာင္သင့္တာက မိမိရဲ႕ Emotional Intelligence ပိုေကာင္းလာေစဖို႔ပဲျဖစ္ပါတယ္။ ဒါဆို ရင္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ဟာ ပိုၿပီးၾကင္နာသနားတတ္လာ၊ နားလည္ေပးတတ္လား၊ တန္ဖိုးထားတတ္လာမွာပဲျဖစ္ပါတယ္။ ဒီေတာ့ ေအာက္မွာေဖာ္ျပထားတဲ့ အခ်က္ေတြကို ႀကိဳးစားၾကည့္ပါလို႔တိုက္တြန္းလိုပါတယ္။ အဲဒါေတြကေတာ့ 
(၁) မိမိရဲ႕ေမၽွာ္လင့္ခ်က္ဟာလက္ေတြ႕က်ပါေစ
ဝန္ထမ္းေတြအမ်ားစုမွာခံစားၾကရတဲ့ စိတ္ဖိစီးမႈေတြ၊ စိုးရိမ္ပူပန္မႈေတြ၊ စိတ္ပ်က္လက္ပ်က္ျဖစ္မႈအမ်ားစုဟာ အဖြဲ႕အစည္းဘက္က ေပးအပ္တဲ့ တာဝန္ေတြနဲ႔ ေမၽွာ္လင့္ခ်က္ေတြက သိပ္ၿပီးလက္ေတြ႕မဆန္လြန္းတာ ေၾကာင့္ပဲျဖစ္ပါတယ္။ ဝန္ထမ္းေတြရဲ႕လက္ရွိအရည္အခ်င္းနဲ႔ မကိုက္ညီတဲ့ ဒါမွမဟုတ္ အဆမတန္မ်ားျပားတဲ့လုပ္ငန္းတာဝန္ေပးအပ္တာမ်ိဳးေၾကာင့္ ဝန္ထမ္းေတြစိတ္ပ်က္လက္ပ်က္ျဖစ္တတ္ၾကပါတယ္။ ဦးေဆာင္သူတစ္ ေယာက္အေနနဲ႔ ဝန္ထမ္းေတြအလုပ္လုပ္တဲ့အခါ လိုအပ္တာထက္ပိုလုပ္ေနရတာမ်ိဳးမျဖစ္ေအာင္ သတိထားဖို႔လိုအပ္ပါတယ္။ 
(၂) ေကာင္းမြန္ေသာေဆာင္႐ြက္ခ်က္မ်ားအား အသိအမွတ္ျပဳျခင္း
ဝန္ထမ္းေတြရဲ႕ စိတ္ခ်မ္းေျမ႕ေပ်ာ္႐ႊင္ေစမႈအတြက္ ေကာင္းမြန္ေသာ ေဆာင္႐ြက္ခ်က္မ်ားအား အသိအမွတ္ျပဳျခင္းဟာ အင္မတန္အေရးႀကီးပါ တယ္။ ဝန္ထမ္းအမ်ားစုရဲ႕စိတ္ထဲမွာ သူတို႔ဘယ္ေလာက္ပဲေကာင္းေအာင္လုပ္လုပ္ ခ်ီးက်ဴးမခံရဖူးလို႔ဘဲ သိထားၾကရင္ ဘယ္ေပ်ာ္႐ႊင္ႏိုင္ပါေတာ့မလဲ။
(၃) ေရရွည္ကို ေမၽွာ္ၾကည့္ပါ
ေရတိုေအာင္ျမင္မႈေတြ ရယူႏိုင္ဖို႔ဆိုတာအေရးႀကီးတာေပါ့။ ဒါေပမဲ့ လုံေလာက္သလားဆိုရင္ မလုံေလာက္ပါဘူး။ ဝန္ထမ္းေတြ စိတ္အားထက္ သန္မႈရရွိဖို႔အတြက္ သူတို႔မွာလည္း ေရရွည္ေမၽွာ္မွန္းခ်က္ေတြ လိုအပ္ပါ တယ္။ အဲဒီေတာ့မွပဲ သူတို႔လည္း ဘာေတြဆက္လုပ္ရမယ္၊ အဓိကတန္ ဖိုးထားလုပ္ေဆာင္ရမယ့္အရာေတြက ဘာေတြလဲဆိုတာေသခ်ာသိရွိၿပီး စိတ္ပါဝင္စားမႈရလာမွာပါ။ ကိုယ္တိုင္ေတာင္ ဘာျဖစ္ခ်င္မွန္းမသိ၊ ဘာဆက္ လုပ္ရမယ္မွန္းမသိတဲ့ မန္ေနဂ်ာတစ္ေယာက္ရဲ႕လက္ေအာက္မွာ တာဝန္ ထမ္းေဆာင္ခ်င္သူဘယ္ႏွစ္ေယာက္ရွိႏိုင္ပါ့မလဲ။
(၄) သာမန္ထိေတြ႕ဆက္ဆံသင့္တာထက္ ပိုၿပီးထိေတြ႕ဆက္ဆံေပးပါ
သတိျပဳရမွာတစ္ခုရွိပါတယ္။ ဝန္ထမ္းေတြနဲ႔ထိေတြ႕ဆက္ဆံတယ္ဆိုတာ၊ ပိုတယ္မရွိပါဘူး။ သူတို႔ေတြနဲ႔ ထိေတြ႕ဆက္ဆံမႈျပတ္ေတာက္ေနရင္သာ ဆိုးက်ိဳးေတြရလာႏိုင္တာျဖစ္ပါတယ္။ ဆိုေတာ့ လက္ရွိလုပ္ေနက်ထက္၊ လုပ္သင့္တယ္လို႔ထင္တာထက္ပိုၿပီး ဝန္ထမ္းေတြနဲ႔ ထိေတြ႕ဆက္ဆံလိုက္ပါ။ 
(၅) ဝန္ထမ္းေတြရဲ႕ သက္သာေခ်ာင္ခ်ိေရးကိုဂ႐ုစိုက္ပါ
ဦးေဆာင္သူတစ္ေယာက္အေနနဲ႔ ဝန္ထမ္းေတြရဲ႕သက္သာေခ်ာင္ခ်ိေရး ကို ဘယ္ေလာက္ေတာင္မွဂ႐ုစိုက္တယ္ဆိုတာဟာ သူတို႔ရဲ႕အလုပ္ခြင္စိတ္ ေက်နပ္မႈကို ပိုမိုေကာင္းမြန္ေစဖို႔မရွိမျဖစ္လိုအပ္တဲ့အခ်က္တစ္ခ်က္ျဖစ္ပါတယ္။ ဂ႐ုစိုက္ရမယ္လို႔ေျပာတဲ့အခါ ၂ ပိုင္းရွိပါလိမ့္မယ္။ စိတ္ပိုင္းဆိုင္ရာ နဲ႔ ႐ုပ္ပိုင္းဆိုင္ရာေပါ့။ အမ်ားအားျဖင့္ စိတ္ပိုင္းဆိုင္ရာကို ဂ႐ုစိုက္ဖို႔ ေမ့ေန တတ္ၾကပါတယ္။ သူတို႔ကိုလိုအပ္တာထက္ စိတ္ဖိစီးမႈေတြ ပိုမရေစေအာင္ ဂ႐ုစိုက္ရပါလိမ့္မယ္။ 
(၆) သင္ယူႏိုင္ဖို႔ အခြင့္အလမ္းေတြဖန္တီးေပးပါ
ဝန္ထမ္းေတြရဲ႕ ကၽြမ္းက်င္မႈေတြတိုးတက္ႏိုင္စြမ္းက အင္မတန္အေရး ႀကီးပါတယ္။ သင္ယူေလ့လာႏိုင္ဖို႔ အခြင့္အလမ္းေတြကို မဖန္တီးေပးႏိုင္လို႔ ဝန္ထမ္းေတြရဲ႕သင္ယူေလ့လာမႈရပ္သြားၿပီဆိုရင္ စိတ္ပ်က္လာၿပီး တျခား ေနရာတစ္ခုကို ရွာေဖြလာပါလိမ့္မယ္။ ဒါေၾကာင့္ သူတို႔ကၽြမ္းက်င္မႈေတြ တိုးတက္လာေစဖို႔ သင္ယူစရာအခြင့္အလမ္းေတြ ဖန္တီးေပးရမွာျဖစ္ပါတယ္။ 
(၇) Feedback မၾကာခဏျပန္ေပးတတ္ပါေစ
လက္ေတြ႕မွာေတာ့ Feedback ျပန္ေပးဖို႔ဆိုတာ လြယ္ကူတဲ့ကိစၥ တစ္ခုေတာ့မဟုတ္ပါဘူး။ မန္ေနဂ်ာအမ်ားစုကလည္း ဝန္ထမ္းကို Feedback ျပန္ေပးရမွာ ေၾကာက္တတ္ၾကပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ Feedback ျပန္ေပးမယ့္လူတစ္ေယာက္ရွိေနတာဟာ ဝန္ထမ္းေတြအတြက္ အက်ိဳးမ်ားလွ ပါတယ္။ Feedback သာျပန္မရဘူးဆိုရင္ သူတို႔ရဲ႕အားသာခ်က္၊ အား နည္းခ်က္ေတြကိုမသိႏိုင္ေတာ့တဲ့အတြက္ ပိုမိုတိုးတက္လာႏိုင္စြမ္းေတြ ေလ်ာ့က်သြားမွာအမွန္ျဖစ္ပါတယ္။ Feedback ေပးတဲ့အခါ လိမၼာပါး နပ္ဖို႔ေတာ့လိုမွာေပါ့။ ၾကာလာရင္ေတာ့ Feedbck ျပန္ရတဲ့အက်ိဳးေက်းဇူးကို ဝန္ထမ္းေတြကိုယ္တိုင္သိရွိခံစားလာရမွာျဖစ္ပါတယ္။ 
(၈) ဝန္ထမ္းမ်ားရဲ႕ စိတ္ေက်နပ္မႈကို မၾကာခဏျပန္ဆန္းစစ္ပါ
ဝန္ထမ္းေတြစိတ္ေက်နပ္မႈရွိရဲ႕လား၊ လုပ္ငန္းခြင္ေပ်ာ္႐ႊင္မႈရွိရဲ႕လားဆိုတာကို ဦးေဆာင္သူက အၿမဲအကဲခတ္ေနသင့္ပါတယ္။ အဲဒီလိုမ်ိဳးဂ႐ုတ စိုက္ရွိတယ္ဆိုတာနဲ႔တင္ ဝန္ထမ္းေတြဘက္က သေဘာက်ေနပါၿပီ။ 
(၉) ရပိုင္ခြင့္ေတြ၊ ခံစားခြင့္ေတြအေပၚမွာပဲ အာ႐ုံမစိုက္ပါနဲ႔
အမ်ားစုကထင္ၾကတာက ဝန္ထမ္းေတြကို ရပိုင္ခြင့္ေတြ၊ ခံစားခြင့္ေတြ စီစဥ္ေပးမွ စိတ္ေက်နပ္မႈရမယ္လို႔ေပါ့။ ဒါေပမဲ့ ေငြေၾကးနဲ႔ခံစားခြင့္ေတြဟာ အသုံးမက်တဲ့ ေဘာ့စ္၊ မန္ေနဂ်ာေတြကို အစားမထိုးႏိုင္သလိုဘဲ အလုပ္ပို လုပ္ခ်င္စိတ္ပိုျဖစ္ထြန္းလာေစမယ္လို႔အာမမခံႏိုင္ပါဘူး။ ေငြေၾကးနဲ႔ ခံစား ခြင့္ေတြဟာ ရရွိခ်ိန္မွာ ဝန္ထမ္းေတြကို ေပ်ာ္႐ႊင္ေစႏိုင္ေပမယ့္ အဲဒီအေပ်ာ္ ဟာ ဘယ္ေလာက္ခံမယ္ဆိုတာ ဘယ္သူကမွအာမမခံႏိုင္ပါဘူး။
(၁၀) လုပ္ငန္းခြင္ဆက္ဆံေရးေကာင္းမြန္ေအာင္တည္ေဆာက္ပါ
ဝန္ထမ္းအခ်င္းခ်င္းခင္မင္ရင္းႏွီးပါလို႔ တဖြဖြေျပာ႐ုံနဲ႔အလုပ္မျဖစ္ပါ ဘူး။ ဒါေပမဲ့ အဲဒီလိုရင္းႏွီးမႈရလာေစဖို႔အတြက္ လိုအပ္တဲ့ေကာင္းမြန္တဲ့ ဝန္းက်င္တစ္ခုကိုေတာ့ ဦးေဆာင္သူဟာ တည္ေဆာက္ေပးႏိုင္ဖို႔လိုအပ္ ပါတယ္။ ဥပမာအားျဖင့္ ေန႔လည္စာအတူတူစားတာမ်ိဳး၊ Group Project လုပ္ခိုင္းတာမ်ိဳး၊ Happy Hour လိုဟာမ်ိဳးေတြ ဖန္တီးေပးျခင္းအားျဖင့္ ဝန္ထမ္းအခ်င္းခ်င္းၾကားထဲမွာ ပိုမိုရင္းႏွီးမႈရလာေစႏိုင္ပါတယ္။ 
(၁၁) ရွင္းလင္းျပတ္သားတဲ့ အလုပ္အကိုင္တိုးတက္လမ္းေတြဖန္တီးျပသေပးပါ
အလုပ္အေပၚစိတ္ေက်နပ္မႈရရွိေစဖို႔ ေနာက္ထပ္နည္းလမ္းတစ္ခုက ေတာ့ သူတို႔ရဲ႕အနာဂတ္မွာ ဘယ္လိုအခြင့္အလမ္းေတြ ေစာင့္ႀကိဳေနသလဲ ဆိုတာ ေသခ်ာျပသႏိုင္ဖို႔ပဲျဖစ္ပါတယ္။ အလုပ္တစ္ခုကို ဝင္လာၿပီး ႀကိဳးစား ရဲ႕သားနဲ႔၊ အရည္အခ်င္းေတြတိုးတက္လာရဲ႕သားနဲ႔ ဒီရာထူးကမတက္ဖူးဆို ရင္ လုပ္ငန္းခြင္ေပ်ာ္႐ႊင္မႈဆိုတာေဝးၿပီေပါ့။ အဲအတြက္ ဦးေဆာင္သူဟာ Coaching, Mentoring ေတြလည္း လုပ္ေပးရမွာေပါ့။ ဝန္ထမ္းေတြရဲ႕ ဘ၀တိုးတက္ဖို႔ကို ဦးေဆာင္သူက လမ္းျပေပးေနတယ္ဆိုရင္ သူတို႔ဘယ္ ေလာက္ေတာင္ေပ်ာ္႐ႊင္ေက်နပ္လိမ့္မလဲ။ စဥ္းစားၾကည့္လို႔ရပါတယ္။ 
(၁၂) လုပ္ပိုင္ခြင့္ေပးပါ
အလုပ္မွာ ေအာင္ျမင္ေပ်ာ္႐ႊင္ေစဖို႔အတြက္ ဝန္ထမ္းေတြဟာ သူတို႔ မွာလုပ္ပိုင္ခြင့္ရွိတယ္ဆိုတာ အင္မတန္အေရးႀကီးပါတယ္။ အလုပ္ကို ခိုင္း လို႔သာလုပ္ေနရတာ၊ တျခားဘာမွဆုံးျဖတ္ပိုင္ခြင့္မရွိဘူးဆိုရင္ လုပ္ရတဲ့ အလုပ္အေပၚ ဘယ္လိုလုပ္ၿပီးဂုဏ္ယူႏိုင္မွာပါလဲ။ ဘာလုပ္သင့္သလဲ၊ ဘယ္ေတာ့လုပ္ရမလဲဆိုတာ သူတို႔ဘာသာသူတို႔ဆုံးျဖတ္ၿပီး ဦးေဆာင္သူ က နည္းေပးလမ္းျပအေနအထားမွာပဲရွိေနသင့္တာပါ။ ဒါဆိုရင္ေတာ့ အလုပ္ ခြင္ေအာင္ျမင္ေပ်ာ္႐ႊင္မႈေတြ ရႏိုင္မွာျဖစ္ပါတယ္။

Download as PDF

Previous Next