15 Nov, 2017
CV မွာ မွားလြန္းၾကတဲ့ အမွားမ်ား

ကၽြန္မ အဂၤလိပ္လို ကၽြမ္းလြန္လြန္းလို႕ ဆရာလုပ္တာလည္း မဟုတ္ပါ။ ကၽြန္မလို အဂၤလိပ္လို မကၽြမ္းလြန္းလွသူေတာင္ ဘယ္လိုမွ ခံစားလို႕မရတဲ့ အလြဲေတြ ျဖစ္ေနတာမို႕ အလုပ္ေကာင္းရဖုိ႕ ရည္ရြယ္ခ်က္ၾကီးၾကီးနဲ႕ အလုပ္ရွာသူတုိင္း သတိျပဳသင့္တဲ့ CV ေပၚက ရုပ္ဆုိးလြန္းတဲ့ အမွားမ်ားပါ။
အလုပ္အင္တာဗ်ဴးဝင္ရမွ အလုပ္ရမွာပါ။ အလုပ္အင္တာဗ်ဴး ဝင္ႏုိင္ဖို႕က CV ကိုၾကည့္ျပီးေရြးတာပါ။
အဲသည္ ကနဦးေပးပို႕လုိက္တဲ့ CV ဟာ ျဖစ္သလို အမွားမွားအယြင္းယြင္းျဖစ္ေနရင္ ကိုယ့္ရဲ႕ အစြမ္းအစေတြ ျပသခြင့္ရမယ့္ လူေတြ႕အင္တာဗ်ဴး ေခၚခံရဖုိ႕ အလွမ္းေဝးေနမွာပါ။
CV ေရးနည္းမ်ိဳးစံုရိွမွာပါ။ CV ကဘာ၊ Resume' က ဘာ ဆုိတာကို ေရးသူမ်ားကေရးျပီးသားမို႕ ရွာဖတ္ၾကပါ။ ထပ္မေရးပါ။
အခု ေျပာျပမွာက သတိမမူဘဲ ျဖစ္သလုိ ေရးေနၾကတဲ့ စကားလံုးေလးေတြ ေၾကာင့္ မိမိ CV ဟာ ထည့္သြင္းစဥ္းစားျခင္းမခံရတာမ်ိဳးေတြ မျဖစ္ရေလေအာင္ သတိထားၾကဖို႕ ေျပာျပမွာပါ။ ေသးေသးေလးေတြ ဆုိေပမယ့္ ဘြဲ႕ရေမာင္မယ္ မ်ား ကိုယ္တုိင္ အဲသလိုေတြ ေရးေနတာဟာ
အေျခခံအက် ဆံုး မ်ိဳးဆက္သစ္ ဝန္ထမ္းငယ္တစ္ေယာက္မွာ ရိွရမယ့္ Attention to detail ဆုိတဲ့ Skills မရိွမႈ ကို ေဖာ္ျပေနရာေရာက္ေနပါတယ္။ ဒါေလးလြဲတာမ်ား လို႕ လုပ္လုိ႕မရပါဘူး။ အဲဒီကေန မိမိရဲ႕ ပညာအရည္အခ်င္းကုိပါ အထင္အျမင္ေသးႏိုင္ပါတယ္။
၁။ Career Objective
မိမိရဲ႕ သက္ေမြးဝမ္းေက်ာင္းလုပ္ငန္းအေပၚထားတဲ့ ရည္မွန္းခ်က္ေပါ့။
အဲသည္ စကားလံုးကို CAREER လို႕ ေပါင္းပါတယ္။ အသံထြက္ေတာ့ ကရီးယား လို႕ အသံထြက္ပါတယ္။ ree ဆုိတဲ့ေနရာမွာ Stress ရိွပါတယ္။ သက္ေမြးဝမ္းေက်ာင္း အလုပ္လို႕ နားလည္ႏိုင္ပါတယ္။
CV ေတြေပၚမွာ "Carrier" လုိ႕ မွားမွားေပါင္းထားၾကတာ ခဏခဏ ေတြ႕ရပါတယ္။ ကဲရီယာ ဆုိတဲ့ အသံမ်ိဳး ထြက္ပါတယ္။ Stress က ကဲ ဆိုတဲ့ အသံေပၚမွာရိွပါတယ္။ သယ္ယူလာသူ လို႕ အဓိပၸါယ္ ရပါတယ္။ Career Objective ဆုိတဲ့ စကားလံုးကို Carrier Objective လို႕ေပါင္းတာဟာ အလြန္ကို လြဲေခ်ာ္ေနပါတယ္။ သတိထားျပီး စစ္ၾကပါ။

၂။ ရာထူးအမည္ Assistant လား Assistance လား ဒီစကားလံုး ၂ မ်ိဳးလံုးက သူ႕ေနရာနဲ႕သူ သံုးရင္ ဘာမွ ခက္ခဲတာမဟုတ္ေပမယ့္ ခြဲသိဖုိ႕လိုပါတယ္။ Assistant လို႕ "t" နဲ႕ ဆံုးတဲ့ စာလုံးဟာ လက္ေထာက္ လို႕ အဓိပၸါယ္ရပါတယ္။ (Noun ပါ။) Assistance လို႕ "ce" နဲ႕ ဆံုးတဲ့ စာလံုးဟာ အကူအညီ လို႕ အဓိပၸါယ္ရပါတယ္။ ရာထူးအမည္ မွာ သံုးတုိင္း "t" နဲ႕ ဆံုးတဲ့ Assistant ကို သံုးရပါမယ္။ HR Assistant Marketing Assistant Admin Assistant Office Assistant စသျဖင့္ ျဖစ္ပါတယ္။ အေရွ႕မွာ ထားသံုးရတဲ့ ရာထူးမွာလည္း "t" နဲ႕ပဲေပါင္းတဲ့ Assistant ကုိ Adjective အျဖစ္ သံုးပါတယ္။ Assistant Accountant လက္ေထာက္စာရင္းကိုင္ Assistant Manager လက္ေထာက္မန္ေနဂ်ာ Assistant Supervisor လက္ေထာက္ၾကီးၾကပ္ေရးမႈး စသျဖင့္ပါ။ အဲဒါကို အမွားမ်ားၾကတာက HR Assistance Assistance Accountant ဆိုတာမ်ိဳးေတြ ေပါင္းတာ မိမိရဲ႕ CV ကို အထင္အျမင္ေသးေစပါလိမ့္မယ္။ ၃။ ဘြဲ႕ေရးတဲ့အခါ ကိုယ္ရတဲ့ ဘြဲ႕ကို ေရးတဲ့အခါ ဘြဲ႕လက္မွတ္ကေလးနဲ႕ ျပန္တုိက္စစ္ပါဦး။ ဘြဲ႕ယူစဥ္က ေပးတဲ့ စာအုပ္ကေလးထဲလည္း ျပန္စစ္ပါ။ ကိုယ့္ဘြဲ႕ကိုေတာင္ မွန္ေအာင္ မေရးထားတဲ့ CV ေတြဟာလည္း အလြန္ကို မျဖစ္သင့္တဲ့ အမွားမ်ိုး၊ ဘြဲ႕ရ ပညာတတ္ တစ္ေယာက္ အျဖစ္ မမွားသင့္တဲ့ လက္ခံဖုိ႕ ခက္ခဲတဲ့ အမွားမိ်ဳး ျဖစ္ေနတာမို႕ ဆင္ျခင္သင့္ပါတယ္။ Bachelor ဘြဲ႕မွာ Honours ဆုိတာကို Honest လို႕လည္း ေရးၾကပါေသးတယ္။ ဆင္ျခင္ဖြယ္ပါ။ ကုိယ္ယူခဲ့တဲ့ ဘြဲ႕ကို တန္ဖုိးထားၾကပါ။ မွန္ေအာင္ ေရးၾကပါ။ ၄။ ရထားတဲ့ Diploma ေတြ Certificates ေတြ အေၾကာင္း CV မွာ တန္းစီေရးတဲ့အခါမွာလည္း ရထားတဲ့ Certificate ေတြ Diploma ေလးေတြကို ထုတ္ၾကည့္ျပီး သတ္ပံုမွန္ေအာင္ ေရးပါ။ အမ်ိဳးစံုေသာ Diploma ေတြ Certificate ေတြ ကို သတ္ပံုမွားမွား ေရးထားတာဟာ တကယ့္ကို Certified ျဖစ္ေၾကာင္း Diploma ကို ထုိက္တန္စြာ ရခဲ့ေၾကာင္း မ်က္ေမွာင္ကုတ္ စဥ္းစားစရာျဖစ္ျပီး CV ဘဝမွာတင္ ပယ္ခံရႏုိင္ေျခ မ်ားေနတတ္ပါတယ္။ အထူးသျဖင့္ေတာ့ ”Supply Chain" ကို "Supply Change" လို႕ေပါင္းတာမ်ိဳးကေတာ့ အေတြ႕ရအမ်ားဆံုး အမွားတစ္ခုပါ။ Supply Chain ဆုိတာဟာ ေထာက္ပံ့ပို႕ေဆာင္ေပးေရးကြင္းဆက္ ပါ။ Change ဆိုတာကေတာ့ အေျပာင္းအလဲ ပါ ။ ေတာ္ေတာ့္ကို လြဲသြားပါျပီ။ သတိေလးေတြ ထားၾကပါကုန္။

၅။ ဘာသာစကားမွာလည္း လာထားပါပဲ။ Language Scale ဆုိတာလည္း ေတြ႕ဖူးလိုက္ပါတယ္။ CV ဆုိတာေလးဟာ ကိုယ့္ကို လူအေကာင္လိုက္ လူေတြ႕ အင္တာဗ်ဴး ေခၚေတြ႕ခ်င္စိတ္ ေပါက္သြားေအာင္ ေပးပို႕လိုက္တဲ့ Flyer ေလး တစ္ခု လုိသေဘာထားပါ။ အျပင္မွာ ကုန္ပစၥည္းမိတ္ဆက္တာျဖစ္ေစ၊ ဝန္ေဆာင္မႈ မိတ္ဆက္တာျဖစ္ေစ Flyer ေလးေတြ ေဝတာ ၾကံဳဖူးၾကမွာေပါ့။ Flyer ေလးဟာ အေရာင္အေသြးစံုလင္၊ ပံုေလးေတြ ေဝေဝဆာဆာနဲ႕ အညႊန္းေလးေကာင္းမွ သာ အဲသည္ ဆုိင္ကိုသြားတာ၊ အဲသည္ပစၥည္းကို ဝယ္ဖုိ႕ ေစ့ေဆာ္ ႏိုင္တာ ျဖစ္သလို အလုပ္ေလွ်ာက္တဲ့အခါလည္း ကိုယ့္ CV ေလးကို ၾကည့္ျပီး CV ေလး သားနား သပ္ရပ္ေနမွ လူေတြ႕ အင္တာဗ်ဴးေခၚေတြ႕ခ်င္မွာ ျဖစ္တာမို႕ သတိေလးထားၾကေစလုိတာ...ေစတနာပါ။ * နမူနာ ေျပာတာပါ။ CV ကို မွင္ေရာင္စံုေတြ နဲ႕ေရးပါလုိ႕ ေျပာတာမဟုတ္။ *Creative ရာထူးေတြမွာေတာ့ ဆန္းသမွ်ကို ထြင္ခ်င္ထြင့္ေပါ့ေလ။ က်န္တာကေတာ့ ပံုမွန္ေလးပဲ သပ္သပ္ရပ္ရပ္ ေကာင္းပါတယ္။

၆။ ေနာက္ဆံုး တစ္ခ်က္ ကေတာ့ ဓာတ္ပံုပါ။ ဓာတ္ပံု မလုိရင္ မထည့္ပါနဲ႕။ ထည့္ခ်င္ရင္လည္း သပ္ရပ္တဲ့ Passport ပံုျဖစ္ေစ။ ေကာင္းေကာငး္မြန္မြန္ရိုက္ထားတဲ့ ဓာတ္ပံု တစ္ပံုကို သံုးပါ။ ေစြေစြေစာင္းေစာင္း ရိုက္ထားတဲ့ Selfie ေတြ နဲ႕ လည္းေတြ႕ရသလို ဓာတ္ပံုကို ဓာတ္ပံုျပန္ရိုက္ထားျပီး အလင္းေတြလည္း ျပန္ေနေသာ၊ ေအာက္ခံ စားပြဲခံုကိုေတာင္ ၾကည့္ေကာငး္ေအာင္ Crop လုပ္ သန္႕မထားေသာ ျပန္ရုိက္ဓာတ္ပံု မ်ိဳး ေတြလည္း စိတ္မေကာင္းဖြယ္ ေတြ႕ရပါတယ္။ ျဖည့္ရဦးမွာက Email Address ပါ။ လုပ္ငန္းခြင္ဝင္ေတာ့မယ့္ လူငယ္တစ္ေယာက္ဟာ email address ျဖည့္တဲ့အခါ ကိုယ့္ email account ဟာ တည္တည္တံ့တံ့ အမည္ျဖစ္ရပါမယ္။ cutegirl1991@gmail.com တုိ႕ lusoema@ တို႕ lupyolay@ တို႕ ေပါက္ကရေတြ မလုပ္ပါနဲ႕။ ေက်ာင္းတုန္းက လူငယ္မို႕ ေပါက္ကရ ကိုယ္ ဖီလင္လာသလို ဖြင့္ခဲ့တဲ့ email account ဆုိရင္ အသစ္ယူလိုက္ပါ။ မိမိအမည္တည္တည္တံ့တံ့နဲ႕ ျဖစ္သင့္ပါတယ္လို႕။ မွတ္ပါ။ CV ဆုိတာ ကိုယ့္ဂုဏ္ကို ညႊန္းတဲ့ အညႊန္းစာရြက္ကေလး၊ ကုိယ့္အေၾကာင္းကို လူမေတြ႕ရခင္ ေခၚေတြ႕ခ်င္ေအာင္ အင္တာဗ်ဴးေလး ေခၚၾကည့္လုိက္ခ်င္ေအာင္ ရိွသမွ် အရည္အခ်င္း အရည္အေသြးေလးကို က်စ္က်စ္လစ္လစ္ ရွင္းရွင္းလင္းလင္းေလး နဲ႕ သပ္ရပ္ မွန္ကန္စြာေလး ေရးျပီး ေလွ်ာက္ၾကပါ။ အဲသည္ CV ကေလးကိုမွ က်က် နန မသႏိုင္ရင္ ေလွ်ာက္ကို မေလွ်ာက္ပါနဲ႕ေတာ့။ (မေလွ်ာက္ဘဲ ထုိင္ေနတာနဲ႕ ဘာမွ သိပ္မထူးပါဘူးလို႕) ေလွ်ာက္ဖို႕ ဆံုးျဖတ္လုိက္တဲ့ အလုပ္အတြက္ေတာ့ CV ေလးကို သပ္ရပ္သားနား မွန္ကန္စြာ ေရးတင္ၾကပါ လို႕ ေမတၱာေရွ႕ထား ေျပာျပပါရေစ။

 

Previous Next