07 Jan, 2018
လုပ္ငန္းခြင္မွာ မေအာင္ျမင္တဲ့လူေတြ

    လုပ္ငန္းခြင္မွာ လူတိုင္းေအာင္ျမင္ႏိုင္သလား။ ဒီအေျဖကေတာ့ရွင္းရွင္းေလးပါ။ ႏိုးပါလို႔ေျဖရပါမယ္။ လုပ္ငန္းခြင္မွာလူတိုင္း မေအာင္ျမင္ႏိုင္ပါဘူး။ ဘာေၾကာင့္လဲ။ ခိုင္လံုတဲ့အေၾကာင္းျပခ်က္ေတြရွိပါတယ္။ ဝန္ထမ္းဆယ္ေယာက္မွာ တစ္ေယာက္ ေအာင္ျမင္ခ်င္မွေအာင္ျမင္ပါတယ္။ သာမန္ဝန္ထမ္းဘဝနဲ႔ ေအာင္ျမင္တဲ့ဝန္ထမ္း ဘဝဆိုတာအမ်ားႀကီးကြာျခားခ်က္ေတြရွိ ပါတယ္။ ဒီဝန္ထမ္းတစ္ေယာက္က လုပ္ငန္းခြင္မွာဘယ္ေလာက္အထိေအာင္ျမင္မႈ ရွိသလဲဆိုတာ သူ႔ရဲ႕နာမည္ဂုဏ္သတင္းနဲ႔ သူ႔ရဲ႕အရည္အခ်င္းအေပၚမွာအမ်ားႀကီးမူတည္ေနပါတယ္။ 
    ဒီဝန္ထမ္းကေတာ့ ဘယ္ေနရာအ လုပ္သြားလုပ္လုပ္ သူ႔ကိုခန္႔ခ်င္တဲ့အလုပ္ ေတြကအမ်ားႀကီးပဲ။ တျခားအလုပ္ေတြက သူတို႔ဆီမွာလာလုပ္ဖို႔ အၿမဲကမ္းလွမ္းတယ္ ဆိုတာမ်ိဳးေတြက ေအာင္ျမင္တဲ့ဝန္ထမ္း တစ္ေယာက္မွာေတြ႕ရတဲ့အရည္အခ်င္းေတြ ပါ။ လုပ္ငန္းခြင္မွာ လုပ္ငန္းနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ထူးခြ်န္ထက္ျမက္ေနလို႔လည္းမရပါဘူး။ EQ လို႔ေခၚတဲ့ (Emotional Intelligence)  စိတ္ခံစားမႈဆိုင္ရာအရည္အေသြး ေကာင္းဖို႔လည္းလိုအပ္ပါတယ္။ ေတာ္၊ တတ္၊ ထူးခြ်န္ေန႐ံုနဲ႔မရေတာ့ပါဘူး။ စိတ္ ခံစားမႈဆိုင္ရာအရည္အေသြးျပည့္ဝဖို႔က လည္း လိုအပ္ပါေသးတယ္။ လုပ္ငန္းခြင္ မွာ EQ က ၅၈ရာခိုင္ႏႈန္းလိုအပ္တယ္လို႔ ေလ့လာေတြ႕ရွိခ်က္ေတြအရသိရပါတယ္။ ဒီေတာ့ သက္ဆိုင္ရာနယ္ပယ္မွာထူးခြ်န္မႈ ွ်ႈ က EQ ထက္လိုအပ္ခ်က္ပိုနည္းသြား တာကိုေတြ႕ႏိုင္ပါတယ္။
    အခုတစ္ပတ္မွာေတာ့ လုပ္ငန္းခြင္မွာ မေအာင္ျမင္တဲ့ ဝန္ထမ္းေတြကေရာဘယ္လိုမ်ိဳးလဲဆိုတာေဖာ္ျပေပးသြားခ်င္ပါတယ္။
သတၲိနည္းသူ
    ေၾကာက္စိတ္က အရာအားလံုးကို ပ်က္စီးေစပါတယ္။ စိတ္ဓာတ္တက္ျြကမႈေတြ၊ စိတ္အားထက္သန္မႈေတြကေၾကာက္ လန္႔ျခင္းဆိုတဲ့ေခါင္းစဥ္ေအာက္မွာေပ်ာက္ ဆံုးကုန္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္သတၲိနည္းတာ၊ ေၾကာက္စိတ္ရွိတာကလည္း ေအာင္ျမင္မႈ အတြက္အႀကီးမားဆံုးအဟန္႔အတားျဖစ္ေစ ပါတယ္။ အမွန္ဘက္ကရပ္တည္ရမွာ ေၾကာက္ရြံ႕တာ၊ အမွားဝန္ခံရမွာေၾကာက္ ရြံ႕တာ၊ ဖံုးကြယ္တာ၊ တစ္ဦးတစ္ေယာက္ကို အျပစ္လႊဲခ်တတ္တာ ဒါေတြကမေအာင္ ျမင္သူေတြမွာေတြ႕ရတတ္တဲ့အျပဳအမူေတြ ပါပဲ။ ကိုယ့္ရဲ႕အျပစ္ကိုတစ္ဦးတစ္ေယာက္ ကိုလႊဲခ်တတ္တာ၊ အမွားကိုဝန္မခံတာေတြ က လုပ္ငန္းခြင္မွာမေအာင္ျမင္သူေတြရဲ႕ အမူအက်င့္ေတြပါပဲ။
စိတ္ဓာတ္မေကာင္းသူ
    အရာရာတိုင္းမွာ စိတ္ေကာင္းရွိဖို႔ သာပထမပါပဲ။ စိတ္ေကာင္းရွိတဲ့သူ ကံ ေကာင္းတာပါပဲ။ ဒီအခ်က္ကိုအၿမဲမေမ့ ေလ်ာ့ဖို႔လိုပါတယ္။ စိတ္ဓာတ္မေကာင္းတဲ့ သူတစ္ေယာက္က ဘယ္ေလာက္ပဲေတာ္ ေနေတာ္ေန ထိပ္ဆံုးကိုမေရာက္ႏိုင္ပါဘူး။ ဒါကသူ႔ရဲ႕မေကာင္းတဲ့စိတ္ဓာတ္ေၾကာင့္ ေရာက္သင့္တဲ့ေနရာကိုမေရာက္ႏိုင္တာပါ။ အရာရာတိုင္းကိုမေကာင္းျမင္မယ္၊ မနာလို စိတ္ရွိမယ္၊ တစ္ပါးသူကိုအပုပ္ခ်မယ္၊ ေခ်ာက္တြန္းမယ္စတဲ့အျပဳအမူေတြကို စိတ္ဓာတ္မေကာင္းတဲ့သူေတြဆီမွာေတြ႕ရ တတ္ပါတယ္။ စိတ္ဓာတ္မေကာင္းတဲ့သူ ေတြက ေအာင္ျမင္တဲ့ဝန္ထမ္းဘဝကိုမရ ရွိႏိုင္ပါဘူး။
စိတ္ႀကီးဝင္တာ
    ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္စိတ္ႀကီးဝင္တာက လည္း ကုသလို႔မရတဲ့ေရာဂါတစ္ခုျဖစ္ပါ တယ္။ ဘယ္သူမွငါ့ေလာက္မေတာ္ဘူး၊ ဘယ္သူမွငါ့ေလာက္မတတ္ဘူးဆိုတဲ့ မာန ေတြနဲ႔ လုပ္ငန္းခြင္ထဲမွာ ဘယ္သူ႔ကိုမွ အဖက္မလုပ္တတ္တဲ့သူေတြကလည္း ေအာင္ျမင္တဲ့ဝန္ထမ္းဘဝကိုမရရွိႏိုင္ပါဘူး။ စိတ္ႀကီးဝင္တာက ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္မွား ယြင္းတဲ့ယံုၾကည္မႈျဖစ္ေစတာပါ။ အရာရာ ကိုသိနားလည္ေနၿပီလို႔ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ ထင္ျမင္ေနတာက အရာရာကိုက်႐ံႈးေစတဲ့ လမ္းစပဲျဖစ္ပါတယ္။ 
အေျပာင္းအလဲျမန္တာ
    အေျပာင္းအလဲျမန္တဲ့သူေတြက တစ္ခုခုကိုၿပီးေျမာက္ေအာင္မလုပ္ေဆာင္ ႏိုင္တာ၊ အဆံုးမသတ္တာေတြျဖစ္တတ္ပါ တယ္။ ဒီေတာ့ဘယ္အရာကိုမွၿပီးေျမာက္ ေအာင္ျမင္ေအာင္မစြမ္းေဆာင္ႏိုင္ၾကပါဘူး။ ေကာက္႐ိုးမီးလို ဟုန္းခနဲေတာက္ၿပီး ခ်က္ ခ်င္းၿငိမ္းသြားတတ္ပါတယ္။ အေျပာင္း အလဲျမန္တတ္သူေတြအတြက္ အခြင့္အ လမ္းေတြ၊ ေအာင္ျမင္မႈေတြမရရွိႏိုင္ပါဘူး။ 
စိတ္ဆတ္တာ
    ကိုယ့္ရဲ႕စိတ္ခံစားမႈကိုမထိန္းခ်ဳပ္ႏိုင္ တာ၊ စိတ္ဆတ္တာကလည္း ေအာင္ျမင္ မႈဆီကိုမသြားေရာက္ႏိုင္ပါဘူး။ ေဆာင္းပါး အစမွာေျပာခဲ့တဲ့ EQ ဆိုတာဒါပါပဲ။ ကိုယ့္ ရဲ႕စိတ္ခံစားခ်က္ကိုဘယ္ေလာက္အထိ ထိန္းခ်ဳပ္ႏိုင္သလဲဆိုတဲ့အခ်က္က ဒီေနရာ မွာအဓိကက်ပါတယ္။ လူတိုင္းက စိတ္ဆိုး ေဒါသထြက္တတ္ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့အဲဒီ ေဒါသေတြကိုဘယ္လိုထိန္းခ်ဳပ္မလဲဆိုတဲ့ အခ်က္ကေတာ့အရာအားလံုးရဲ႕ေသာ့ခ်က္ ပါပဲ။ ကိုယ့္စိတ္ကိုထိန္းခ်ဳပ္ႏိုင္သူသာ အႏိုင္ရစတမ္းပါ။ ကိုယ့္ရဲ႕စိတ္ကို ခြ်န္းမ အုပ္ႏိုင္ရင္ အစစအရာရာေအာင္ျမင္တဲ့ သူတစ္ေယာက္မျဖစ္ႏိုင္ပါဘူး။ 
အယံုလြယ္တာ
    ႐ိုးသားတာနဲ႔ အ တာက ဒီေနရာမွာ ကြဲျပားပါတယ္။ ႐ိုးသားပါ။ မ အပါနဲ႔။ ဆိုလိုခ်င္တာက အရာရာကိုအယံုမလြယ္ဖို႔ ပါပဲ။ ကိစၥအားလံုးကို အမွန္၊ အမွားဆံုး ျဖတ္ႏိုင္စြမ္းရွိဖို႔လိုပါတယ္။ သူမ်ားေျပာသ မွ် ေခါင္းညိမ့္တာထက္ ကိုယ့္ရဲ႕အထင္ အျမင္နဲ႔မွန္ႏိုင္မမွန္ႏိုင္သံုးသပ္ႏိုင္ဖို႔က အဓိ ကက်ပါတယ္။ လုပ္ငန္းခြင္မွာေအာင္ျမင္ ႏိုင္ဖို႔ဆိုရင္ အယံုမလြယ္ဖို႔လည္းလိုပါတယ္။ ကိုယ္ပိုင္စဥ္းစားဆံုးျဖတ္ႏိုင္စြမ္းရွိဖို႔လိုပါ တယ္။
    လုပ္ငန္းခြင္မွာမေအာင္ျမင္ေစတဲ့ အခ်က္ေတြကိုေလ့လာၾကည့္လိုက္မယ္ဆိုရင္ ကိုယ့္ရဲ႕ EQ ကိုမထိန္းခ်ဳပ္ႏိုင္တာ ေၾကာင့္ပဲျဖစ္ပါတယ္။ လုပ္ငန္းခြင္မွာ EQ ေကာင္းဖို႔က ဘယ္ေလာက္အဓိကက်သလဲဆိုတာျမင္ႏိုင္လိမ့္မယ္လို႔ယံုၾကည္ပါတယ္။ လုပ္ငန္းေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားမွာ IQ ေကာင္းတဲ့သူထက္ EQ ေကာင္းတဲ့သူေတြက ပိုေအာင္ျမင္ၾကတာ၊ ပိုေတာ္ၾကတာပါ တယ္။ ကိုယ္တိုင္လည္း ဝန္ထမ္းတစ္ ေယာက္ဆိုရင္ ေအာင္ျမင္တဲ့ဝန္ထမ္းတစ္ ေယာက္ျဖစ္ေအာင္ ကိုယ့္ရဲ႕ EQ ကိုထိန္း ခ်ဳပ္ႏိုင္ဖို႔၊ ေကာင္းမြန္ေအာင္တည္ေဆာက္ ႏိုင္ဖို႔အေရးႀကီးပါတယ္။ ဝန္ထမ္းတိုင္း ေအာင္ျမင္တဲ့ ဝန္ထမ္းဘဝကိုရရွိပိုင္ဆိုင္ႏိုင္ၾကပါေစ။


ေက်ာ့ေကခိုင္

Previous Next