24 Dec, 2018
လုပ္ငန္းခြင္ထဲက သေဘာထားကြဲလြဲမႈေတြကို ဘယ္လိုေျဖရွင္းမလဲ

    အလုပ္ထဲမွာသေဘာထားကြဲလြဲမႈ ေတြ၊ အခ်င္းခ်င္းအဆင္မေျပမႈေတြ၊ မေက် နပ္မႈေတြျဖစ္တတ္တာက သဘာဝက်ပါ တယ္။ ကိုယ္ပိုင္ဘဝထက္ အလုပ္ထဲမွာ အလုပ္လုပ္ရင္းေနထိုင္ရတဲ့ဘဝကပိုမ်ား တာေၾကာင့္လည္းပါပါတယ္။ ေမာင္ႏွမ သားခ်င္းထဲမွာေတာင္ တစ္ခါတေလစိတ္ အခန္႔မသင့္တာေတြ၊ မေက်နပ္တာေတြ၊ သေဘာထားမတိုက္ဆိုင္တာေတြရွိေလ ေတာ့ သူစိမ္းေတြခ်ည္းစုေနၾကတဲ့ လုပ္ငန္း ခြင္မွာပိုေတာင္မွ ဒီလိုအေျခအေနမ်ိဳးေတြ ႀကံဳရႏိုင္ပါတယ္။ အလုပ္ထဲကသေဘာ ထားမတိုက္ဆိုင္တဲ့ကိစၥေတြက သဘာဝက်ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ သေဘာထားခ်င္း မတိုက္ဆိုင္တဲ့အဆင့္ကေန တစ္ဦးနဲ႔တစ္ဦး၊ တစ္ဖြဲ႔နဲ႔တစ္ဖြဲ႔ ရန္သူလိုဆက္ဆံေနမယ္ ဆိုရင္ေတာ့ အဲဒီလုပ္ငန္းခြင္က အႏၱရာယ္ရွိပါတယ္။ တစ္ဖြဲ႕နဲ႔တစ္ဖြဲ႕၊ တစ္ဦးနဲ႔တစ္ဦး ရန္ေစာင္ေနၾကတဲ့ လုပ္ငန္းခြင္က လုပ္ငန္းမတြင္က်ယ္ႏိုင္သလို၊ ေအာင္ျမင္တဲ့လုပ္ငန္းတစ္ခုလည္းျဖစ္မလာႏိုင္ပါဘူး။
    လုပ္ငန္းခြင္ထဲမွာျဖစ္တတ္တဲ့ျပႆ နာေတြကိုေလ့လာၾကည့္လိုက္ရင္ ႀကိဳးကိုင္ ျခယ္လွယ္ခ်င္တဲ့သူေတြ၊ ပုဂၢိဳလ္ေရးဆန္ ဆန္အၿငိဳးႀကီးသူေတြ၊ ငါတေကာေကာသူ ေတြ၊ ခြဲျခားဆက္ဆံတတ္သူေတြစတဲ့သူ ေတြေၾကာင့္ လုပ္ငန္းခြင္အတြင္းမွာ မညီ ညြတ္မႈေတြ၊ ျပႆနာေတြ၊ အဆင္မေျပမႈ ေတြ၊ ရန္လိုမႈေတြျဖစ္ေစပါတယ္။ ဒီေတာ့ ကိုယ့္ရဲ႕လုပ္ငန္းခြင္မွာ အဲဒီလိုျပႆနာေတြ ႀကံဳလာရရင္ ဘယ္လိုကိုင္တြယ္ေျဖရွင္း သင့္သလဲဆိုတဲ့နည္းလမ္းေတြကို မွ်ေဝေပး ခ်င္ပါတယ္။
ျပႆနာေတြကိုမေရွာင္ပါနဲ႔
    ျပႆနာေတြကိုေရွာင္လိုက္တာက ျပႆနာေတြကိုေျဖရွင္းတဲ့နည္းလမ္းမဟုတ္ ပါဘူး။ ကိုယ့္ရဲ႕လုပ္ငန္းခြင္မွာ ကိုယ့္ရဲ႕ လက္ေအာက္ဝန္ထမ္းျဖစ္ေစ၊ ကိုယ့္ရဲ႕ လုပ္ေဖာ္ကိုင္ဖက္ျဖစ္ေစ အခ်င္းခ်င္း မေျပ လည္မႈေတြရွိတဲ့အခါ သူတို႔ရဲ႕ျပႆနာေတြ ကိုရင္ဆိုင္ေျဖရွင္းပါ။ တခ်ိဳ႕ျပႆနာေတြ က ဘာမဟုတ္တဲ့ကိစၥရပ္ေတြမွာအခ်င္း ခ်င္းနားလည္မႈလြဲတာေတြကတစ္ဆင့္ ၾကားစကားေတြဝင္လာတဲ့အခါ ပိုၿပီးႀကီး မားတဲ့ ျပႆနာေတြျဖစ္လာတတ္ပါတယ္။ ဒီေတာ့ ျပႆနာေတြႀကီးထြားမလာခင္၊ လိပ္ခဲတည္းလည္းျဖစ္ေနတဲ့ ျပႆနာေတြ ေျပလည္သြားဖို႔တစ္ခုတည္းေသာ နည္း လမ္းကေတာ့ ျပႆနာကိုရင္ဆိုင္ေျဖရွင္း တာပါပဲ။
ႏွစ္ဖက္စလံုးရဲ႕ေျပာစကားကိုနား ေထာင္ပါ
    တခ်ိဳ႕ျပႆနာေတြက တံု႔ျပန္လိုက္ တာထက္၊ နားေထာင္လိုက္တာကပိုၿပီး ေျဖရွင္းဖို႔လြယ္ကူပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ႏွစ္ ဖက္စလံုးက ေျပာစကားေတြကိုနားေထာင္ ပါ။ ဒီလိုနားေထာင္လိုက္တာကေျဖရွင္းဖို႔ နည္းလမ္းေတြရရွိေစႏိုင္ပါတယ္။ ျဖစ္လာ သမွ်ျပႆနာတိုင္းက နားလည္မႈလြဲမွား တာ၊ တစ္ဦးနဲ႔တစ္ဦးသေဘာထားမတိုက္ ဆိုင္တာ၊ ငါဆိုတဲ့ အတၲစိတ္ေတြကိုအ ေျခခံပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ႏွစ္ဖက္စလံုးရဲ႕ အျမင္ေတြ၊ ေျပာစကားေတြ၊ ခံစားခ်က္ ေတြကိုနားေထာင္ဖို႔မေမ့ပါနဲ႔။ တစ္ဖက္ တည္း နားေထာင္ၿပီး ေျဖရွင္းလိုက္တာက ျပႆနာေျဖရွင္းနည္းမဟုတ္ပါဘူး။ ႏွစ္ ဖက္မွ်မွ်တတနားေထာင္ပါ။ ေျပာခြင့္ေပး ပါ။ 
ျပႆနာရဲ႕အရင္းအျမစ္ကိုရွာေဖြပါ
    ေနာက္တစ္ခ်က္ကေတာ့ ျပႆနာ ရဲ႕အတိမ္အနက္နဲ႔ အရင္းအျမစ္ကိုရွာေဖြ ပါ။ တစ္ေယာက္ကိုတစ္ေယာက္အျပန္ အလွန္အျပစ္ဖို႔ေနတာမ်ိဳးက အလုပ္မျဖစ္ ပါဘူး။ ဘယ္အရာေၾကာင့္ျပႆနာျဖစ္ေစ သလဲဆိုတဲ့အခ်က္ကိုရွာေဖြၿပီးေျဖရွင္းေပး ဖို႔လိုပါတယ္။ လူတိုင္းမွာတစ္ေယာက္နဲ႔ တစ္ေယာက္မတူညီတဲ့အမူအက်င့္ေတြ၊ အျပဳအမူေတြ၊ အက်င့္စ႐ိုက္ေတြရွိၾကပါ တယ္။ လုပ္ငန္းခြင္မွာလည္း မတစ္ရာသား ေတြျဖစ္တဲ့အတြက္ တစ္ဦးနဲ႔တစ္ဦးအက်င့္ ေတြမတူညီၾကပါဘူး။ ဒီေတာ့သေဘာထား ခ်င္းမတိုက္ဆိုင္တာေတြ၊ ခိုက္ရန္ျဖစ္ပြား တာေတြလည္းရွိတတ္ပါတယ္။ အဲဒီအခါ မွာ ဘယ္ကေနစၿပီးျပႆနာျဖစ္ေစသလဲ ဆိုတဲ့အခ်က္ကိုေတြ႕ေအာင္ရွာဖို႔လိုပါတယ္။ တခ်ိဳ႕ေတြက်ေတာ့လည္း ဘာမဟုတ္တဲ့ ျပႆနာေသးေသးမႊားမႊားေလးကစၿပီး နားလည္မႈေတြလြဲၿပီး အဆင္မေျပျဖစ္ၾက တာပါ။ တစ္ေယာက္အေၾကာင္း တစ္ ေယာက္သိသြားေတာ့လည္း ဒီလိုပဲအဆင္ ေျပသြားၾကတာပါပဲ။ ျပႆနာရဲ႕အစကို သိရရင္ ဘယ္ကိစၥမဆိုေျဖရွင္းရတာလြယ္ ကူပါတယ္။ 
မ်က္ႏွာခ်င္းဆိုင္ေတြ႕ဆံုပါေစ
    လုပ္ငန္းခြင္ထဲမွာ အခ်င္းခ်င္းမတည့္ သူေတြကို အစည္းအေဝးခန္းမွာျဖစ္ျဖစ္၊ ႐ံုးကေပ်ာ္ပြဲရႊင္ပြဲေတြမွာပဲျဖစ္ျဖစ္ မ်က္ႏွာ ခ်င္းဆိုင္ေတြ႕ဆံုေပးဖို႔လိုပါတယ္။ လုပ္ငန္း ခြင္ျပင္ပမွာဆိုရင္ အလုပ္ကိစၥနဲ႔မဆိုင္တဲ့ ကိစၥရပ္ေတြ၊ နားလည္မႈလြဲေနတာေတြ၊ တစ္ဦးနဲ႔တစ္ဦးအခ်ိန္အဆက္မမိတာေလး ေတြကို နားလည္မႈယူဖို႔ အခ်ိန္ေကာင္းပါ ပဲ။ ဒါေၾကာင့္ ဝန္ထမ္းေတြကို အေပ်ာ္ခရီး ထြက္ေပးတာ၊ ပါတီက်င္းပေပးတာက လည္း ဝန္ထမ္းေတြအတြက္အေထာက္အ ပံ့ျဖစ္ေစပါတယ္။ 
လမ္းၫႊန္မႈေပးပါ
    ျပႆနာအရပ္ရပ္ကိုသိရွိၿပီးတဲ့အ ခ်ိန္မွာ မွန္ကန္တဲ့လမ္းၫႊန္ခ်က္ေပးဖို႔ လည္းလိုပါတယ္။ ဒီေနရာမွာကိုယ့္လူျဖစ္ လို႔ဘက္လိုက္တာမ်ိဳး၊ တစ္ဖက္ကိုပိုၿပီး အျပစ္လႊဲခ်လိုက္တာမ်ိဳးမလုပ္မိဖို႔လိုပါတယ္။ ကိုယ့္ရဲ႕ဆံုးျဖတ္ခ်က္၊ သံုးသပ္ခ်က္ေတြက မွ်တဖို႔လိုပါတယ္။ ဒါမွသာ လုပ္ငန္းခြင္ အတြင္းက ပဋိပကၡေတြ၊ ျပႆနာေတြ၊ အျငင္းပြားေနတာေတြကို ေလွ်ာ့ခ်ေပးႏိုင္ မွာျဖစ္ပါတယ္။ ဒီအခ်က္ေတြေျဖရွင္းတဲ့ အခါမွာ အႀကီးအကဲေတြရဲ႕စီမံခန္႔ခြဲမႈစြမ္း ရည္ကလည္း အေရးႀကီးပါတယ္။ စီမံခန္႔ ခြဲမႈလိမ္မာပါးနပ္ရင္ ပါးနပ္သလို လုပ္ငန္း ခြင္ပဋိပကၡေတြကိုလည္းေလွ်ာ့ခ်ေပးႏိုင္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလိုစီမံခန္႔ခြဲတဲ့ေနရာမွာ မ်က္ႏွာလိုက္တာ၊ ကိုယ့္လူ သူ႔လူခြဲျခား တာေတြေၾကာင့္လည္း လုပ္ငန္းခြင္မွာ သေဘာထားကြဲလြဲမႈေတြ၊ အျငင္းပြားမႈေတြ ျဖစ္လာေစႏိုင္တာပါ။ ဒီေတာ့ေခါင္းေဆာင္ ေတြကိုယ္တိုင္က ေက်ာသား၊ ရင္သားမခြဲ ျခားဘဲ မွန္ကန္တဲ့ဆံုးျဖတ္ခ်က္၊ မွန္ကန္တဲ့ လမ္းၫႊန္မႈမ်ိဳးနဲ႔အုပ္ခ်ဳပ္ႏိုင္မွသာ စည္းလံုး တဲ့လုပ္ငန္းခြင္တစ္ခုျဖစ္လာႏိုင္မွာပါ။
လုပ္ငန္းခြင္ၿငိမ္းခ်မ္းမႈေတြကို ပ်က္စီး ေစတဲ့အရာေတြကို ေဖာ္ထုတ္ပါ
    တခ်ိဳ႕ပဋိပကၡေတြက အသက္အရြယ္ ကြာျခားတာ၊ ေယာက်ာ္းမိန္းမခြဲျခားဆက္ ဆံတာ၊ က်င့္ဝတ္ေဖာက္ဖ်က္တာ၊ ပုဂၢိဳလ္  ေရးစြက္ဖက္တာ၊ အသားအေရာင္ခြဲျခား ဆက္ဆံတာ၊ သူတစ္ပါးရဲ႕အားနည္းခ်က္ ကိုထိုးႏွက္တာစတဲ့ျပႆနာေတြပဲျဖစ္ပါ တယ္။ ဒီလိုျပႆနာေတြေျဖရွင္းဖို႔ဆိုရင္ လူတိုင္းမွာ တစ္ဦးကိုတစ္ဦးေလးစားတဲ့ စိတ္၊ တစ္ပါးသူရဲ႕ယံုၾကည္ေလးစားမႈကို ေလးစားတဲ့စိတ္၊ တစ္ပါးသူရဲ႕ျဖစ္တည္မႈကို ေလးစားတတ္တဲ့စိတ္၊ စာနာနားလည္စိတ္ ေတြရွိၾကဖို႔လိုပါတယ္။ ဒါေတြကအေျခခံ လူ႔က်င့္ဝတ္ေတြပါ။ လူတိုင္းမွာအေျခခံ လူ႔က်င့္ဝတ္ေတြေလးစားလိုက္နာၾကမယ္ ဆိုရင္ လုပ္ငန္းခြင္မွာျဖစ္တတ္တဲ့ သေဘာ ထားမတိုက္ဆိုင္မႈေတြ၊ အျငင္းပြားမႈေတြ ကိုတားဆီးရပ္တန္႔ႏိုင္ၾကမွာပါ။ အဓိကက ေတာ့ လုပ္ငန္းခြင္ထဲမွာ တစ္ဦးနဲ႔တစ္ဦး ေလးစားမႈရွိဖို႔လိုပါတယ္။ ေလးစားမႈဆိုတာ ရာထူးႀကီးငယ္နဲ႔မဆိုင္ပါဘူး။ ကိုယ့္ထက္ ရာထူးငယ္သူကိုလည္း ေလးစားတတ္ရပါ မယ္။ ေနာက္ဆံုးတစ္ခ်က္ကေတာ့ ခြဲျခား ဆက္ဆံမႈမလုပ္ဖို႔ပါ။ လူတိုင္းအေပၚမွာ တေျပးညီဆက္ဆံၿပီး ေလးစားမႈရွိတဲ့လုပ္ ငန္းခြင္တိုင္းကသာ သာယာေပ်ာ္ရႊင္တဲ့ လုပ္ငန္းခြင္ျဖစ္ႏိုင္မွာပါ။ 


ေက်ာ့ေကခိုင္

Previous Next