25 Jan, 2019
လက္ေအာက္ငယ္သားေတြခ်စ္တဲ့ေခါင္းေဆာင္

    လက္ေအာက္ငယ္သားေတြအေနနဲ႔ အထက္လူႀကီးရဲ႕အစီအမံ၊ အဆံုးအျဖတ္ ေတြကိုဆင္ေျခတက္စရာ၊ ၿငိဳျငင္စရာ ကိစၥ မ်ိဳးနည္းပါးတယ္ဆိုရင္ အဲဒီအထက္လူ ႀကီးဟာသမာသမတ္က်တဲ့သူ၊ လက္ ေအာက္ငယ္သားေတြခ်စ္ျမတ္ႏိုးတဲ့သူရယ္ လို႔ ေယဘုယ်မွတ္ခ်က္ခ်ႏိုင္ပါတယ္။ဝက္ဘ္ဆိုဒ္တစ္ခုမွာဖတ္လိုက္ရတဲ့သ တင္းတစ္ပုဒ္ကေတာ့ မန္ေနဂ်ာေတြဟာ မိမိကိုယ္မိမိ မွန္ကဲ့သို႔က်င့္ႀကံေနထိုင္သင့္ တယ္လို႔ေျပာပါတယ္။ မွန္မွာေပၚတဲ့႐ုပ္ပံု ဟာ မိမိလက္ေအာက္ငယ္သားေတြရဲ႕႐ုပ္ပံု ျဖစ္ၿပီး မိမိျပသတဲ့အမူအရာအေလ်ာက္ မွန္ထဲက႐ုပ္ပံုေတြမွာေတြ႕ျမင္ရလိမ့္မယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။
   လုပ္ငန္းခြင္ဆိုတာဘဝရဲ႕အစိတ္ အပိုင္းတစ္ခုျဖစ္တာမို႔ခက္ခဲၾကမ္းတမ္းမႈ ေတြလည္း ရွိေနတတ္ပါတယ္။ စိတ္ေရာ ကိုယ္ပါေပးဆပ္ၿပီးႏွစ္ျမႇဳပ္ထားရတဲ့     လုပ္ငန္းခြင္မွာ မိုးသက္မုန္တိုင္းေတြမထန္ ရင္ေတာ့ အေကာင္းဆံုးပါပဲ။ ဒါေပမဲ့ လုပ္ငန္းခြင္ထဲကေကာင္းျခင္း၊ ဆိုးျခင္း၊ ေပ်ာ္ရႊင္ျခင္း၊  စိတ္အာ႐ံု႐ႈပ္ေထြးညစ္ညဴး ရျခင္းေတြဟာအထက္လူႀကီးျဖစ္တဲ့ မိမိ ဆီကေနသာ စတင္ေလ့ရွိတယ္ဆိုတာကို ေတာ့သတိခ်ပ္ၾကရမွာပါ။
   မွန္ၾကည့္လိုက္တိုင္းမွန္ထဲမွာျမင္ ေတြ႕ရမယ့္အမူအရာေတြကခက္ထန္ၾကမ္း တမ္းမေနေစဖို႔အတြက္မိမိကိုယ္ကိုပဲ စတင္ ေျပာင္းလဲၾကည့္ရေအာင္ပါ။ ဒီအတြက္ ဘယ္လိုအရာေတြကိုလိုက္နာဖို႔လိုမလဲ ဆိုတာကို ဒီေဆာင္းပါးမွာေဆြးေႏြးတင္ျပ ေပးသြားခ်င္ပါတယ္။
(၁) အခ်င္းခ်င္းအျမင္ေတြေဆြးေႏြး ဖလွယ္ႏိုင္ဖို႔စီစဥ္ေပးပါ
  လုပ္ငန္းခြင္ေန႔တစ္ေန႔ရဲ႕အခ်ိန္ေတြ    ကိုေလျပည္ေလညင္းေလးေတြနဲ႔ ေပ်ာ္ရႊင္  ၾကည္ႏူးဖြယ္ရာကုန္ဆံုးေစဖို႔အတြက္ လက္ေအာက္ငယ္သားေတြအခ်င္းခ်င္း နားလည္မႈရွိရွိနဲ႔ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ၿပီး အလုပ္လုပ္ၾကဖို႔လိုပါတယ္။ တစ္ေယာက္ နဲ႔တစ္ေယာက္အျငင္းအခံုျဖစ္ေနတာ၊ ကပ္သတ္ေနတာထက္တစ္ေယာက္ရဲ႕လို အပ္ခ်က္ကိုအျခားသူကဝင္ျဖည့္ေပးၿပီး ညွိႏိႈင္းေဆာင္ရြက္ၾကဖို႔ အေရးႀကီးပါ တယ္။ ေခါင္းေဆာင္ျဖစ္တဲ့သင့္အေနနဲ႔ ဒီအခ်က္ကို လက္ေအာက္ငယ္သားေတြရဲ႕ ရင္ထဲေရာက္ရွိသြားေအာင္ပံုေဖာ္ေပး ဖို႔လိုပါတယ္။
   ေန႔စဥ္အလုပ္ခ်ိန္ေတြထဲကေနနာရီ ဝက္ေလာက္၊ တစ္နာရီေလာက္ဖဲ့ထုတ္ၿပီး အေၾကာင္းအရာတစ္ခုကိုေဆြးေႏြးတာ မ်ိဳးေတြလုပ္သင့္ပါတယ္။ ဒီလိုေဆြးေႏြး ရာမွာ လက္ေအာက္ငယ္သားေတြကိုသင့္ ေတာ္ရာေရြးခ်ယ္ေပးၿပီးအုပ္စုေလးေတြဖြဲ႕ ေပးကာေဆြးေႏြးတင္ျပေစတာမ်ိဳးေတြ လုပ္ေဆာင္ေစရမွာျဖစ္ပါတယ္။
     ဒီလိုေဆြးေႏြးပြဲေလးေတြကေနအခ်င္း ခ်င္းအျမင္ေတြကိုဖလွယ္ႏိုင္႐ံုမကအ  သင္းအဖြဲ႕စိတ္ဓာတ္ေတြကို႐ိုက္သြင္းေပး ၿပီးသားလည္းျဖစ္လာေစပါတယ္။ ဒါ့အ ျပင္ဘာမွဝင္ေရာက္မေဆြးေႏြးဘဲေနရင္ သိမ္ငယ္ရတာမို႔ငါတို႔ေလ့လာမယ္။ ဒီ ထက္ပိုၿပီးႀကိဳးစားအားထုတ္မယ္ဆိုတဲ့ စိတ္ေတြ လည္းဝင္လာေစမွာျဖစ္ၿပီး ဒါက လက္ေအာက္ငယ္သားေတြရဲ႕အရည္ အေသြးကိုပိုမိုတိုးတက္ျမင့္မားလာေစမွာ ျဖစ္ပါတယ္။
(၂) ဇီဇာမေၾကာင္ပါနဲ႔
      ဇီဇာေၾကာင္တဲ့သူကိုဘယ္သူမွအျမင္ ၾကည္မွာမဟုတ္ပါဘူး။ တကယ္ျပည့္ဝတဲ့ ေခါင္းေဆာင္ဆိုတာက အလုပ္တာဝန္ ေတြကိုလက္ေအာက္ငယ္သားေတြရဲ႕ပခံုး ေပၚလႊဲေျပာင္းတင္ေပးၿပီးလိုအပ္တာေတြ ကိုအႀကံေပးေျပာၾကားတာ၊ လြဲေခ်ာ္ေန ရင္ျပန္လည္တည့္မတ္ေပးတာေတြကို   သာလုပ္ေဆာင္ၾကပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ဇီဇာ ေၾကာင္တဲ့သူကေတာ့လုပ္သမွ်ကိုအျပစ္ တင္တဲ့ေလသံနဲ႔အရင္စတင္လာၿပီးအေသး အဖြဲေတြကိုခ်ဲ႕ကားကာတစ္ဆိတ္ကိုတစ္ အိတ္လုပ္ေနတတ္ပါတယ္။ ဆရာလုပ္ခ်င္ တာကမ်ားေနတတ္ၿပီး ဒါကလမ္းေၾကာင္း မွန္ေပၚျပန္တည့္မတ္ေပးတာနဲ႔ဆင္တူ သလိုရွိေပမဲ့ကြဲျပားပါတယ္။
   ဇီဇာမေၾကာင္တဲ့သူဆိုတာလက္ ေအာက္ငယ္သားေတြရဲ႕လုပ္ပိုင္ခြင့္ကိုခ်ဳပ္ ခ်ယ္မထားဘဲလိုအပ္မွသာပါဝင္ပတ္သက္
တာျဖစ္ပါတယ္။ တစ္နည္းေျပာရရင္လက္ ေအာက္ငယ္သားေတြကိုလုပ္ႏိုင္သ ေလာက္လုပ္ဖို႔လမ္းဖြင့္ေပးထားတာျဖစ္ၿပီး သူတို႔ဘယ္ေလာက္လုပ္ႏိုင္လဲဆိုတာကို ျပသဖို႔ အတြက္အခြင့္အေရးေပးထားတာ မ်ိဳးလည္းျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့အၿမဲ မျပတ္ ေစာင့္ၾကည့္အကဲခတ္ေနၿပီး ပရမ္းပတာ ဆန္ဆန္လုပ္ေနတာေတြ၊ ေရသာခိုေနတာ ေတြကိုေတာ့ ေဝဖန္ဆံုးမမႈေတြလုပ္ေပးရ ပါတယ္။
(၃) ၿပီးမွႏွမ္းလာျဖဴးတာမ်ိဳးမလုပ္ပါနဲ႔
   လုပ္ငန္းေဆာင္ရြက္ေနစဥ္ကာလ    အတြင္းမွာလိုအပ္တဲ့ပံ့ပိုးမႈေတြနဲ႔လက္  ေအာက္ ငယ္သားေတြအေပၚအေထာက္ အကူျဖစ္ေစရပါမယ္။ အခ်ိဳ႕ေတြကအ လုပ္စားပြဲမွာဟန္ႀကီးတစ္ခြဲသားနဲ႔ခပ္ တည္တည္ထိုင္ေနတတ္ၿပီးအလုပ္ၿပီးကာ နီးၿပီဆိုမွႏွမ္းလာျဖဴးတတ္ၾကပါတယ္။ ဒီလို အက်င့္စ႐ိုက္မ်ိဳးကို မေျပာခ်င္လို႔သာၿငိမ္ ေနရင္ေနမယ္၊ ဘယ္သူကမွ မန်စနခအ ရွိ ၾကမွာမဟုတ္ပါဘူး။
    ေခါင္းေဆာင္ဆိုတာအလုပ္စားပြဲ မွာထိုင္ေနၿပီးစီမံခန္႔ခြဲမႈတစ္ခုတည္း လုပ္ေနလို႔မၿပီးေသးပါဘူး။ လိုအပ္တဲ့အ ခ်ိန္မွာ အဖြဲ႕အစည္းရဲ႕ေရွ႕ကေနမားမား မတ္မတ္ရပ္တည္ၿပီးလႈပ္ရွားၾကရမွာျဖစ္ပါ တယ္။
(၄)တာဝန္ခံရမယ့္ကိစၥေတြမွာေရွာင္ထြက္ မသြားပါနဲ႔
   လြန္ခဲ့တဲ့ႏွစ္ႏွစ္ေက်ာ္ေလာက္က အထက္အႀကီးအကဲတစ္ေယာက္နဲ႔ဆံုခဲ့ ဖူးပါတယ္။ သူဟာေခါင္းေဆာင္ေကာင္း ပီသစြာနဲ႔က်ဥ္းထဲက်ပ္ထဲေရာက္တဲ့အခ်ိန္ ေတြ၊ မ်က္ႏွာနာရမယ့္ကိစၥေတြ၊ ေခါင္း ႐ႈပ္စရာအေျခအေနေတြႀကံဳေတြ႕လာရတဲ့ အခါ လက္ေအာက္ငယ္သားကိုထားခဲ့ၿပီး ပါးနပ္စြာေရွာင္ထြက္သြားေလ့ရွိတတ္ပါ တယ္။ လက္ေအာက္ငယ္သားက အဲဒီ ကာလေတြကို မိမိရဲ႕ကိုယ္စြမ္းÓဏ္စြမ္းရွိ သေလာက္လြန္ေျမာက္ေအာင္ေက်ာ္ျဖတ္ ၾကရပါတယ္။ 
   အထက္လူႀကီးဆိုတာဒါ႐ိုက္တာ ဘုတ္အဖြဲ႕ဝင္ေတြရဲ႕ေရွ႕မွာ မ်က္ႏွာေကာင္း ရရင္သူတို႔ပဲရၾကတာပါ။ ခ်ီးမြမ္းခံရစရာ ကိစၥဆိုရင္လည္းသူတို႔နာမည္ကိုသာခ်ီး က်ဴးေလ့ရွိတာျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလို အေပါင္း လကၡဏာသေကၤတေတြမွာစီးေမ်ာသာ ယာတတ္တယ္ဆိုရင္တာဝန္ယူမႈ၊ တာဝန္ ခံမႈအပိုင္းေတြမွာလည္းလက္ေအာက္ငယ္ သားေတြရဲ႕ေရွ႕ကေနရွိေနေပးေစခ်င္ပါ တယ္။
(၅) ေျမေတာင္ေျမႇာက္ေပးပါ
   အထက္လူႀကီးတစ္ေယာက္အေန     နဲ႔မိမိရဲ႕လက္ေအာက္ငယ္သားေတြရဲ႕အ ရည္အခ်င္းကို ေလ့လာအကဲခတ္ၿပီးအ စြမ္းအစရွိရင္ရွိသလို ေျမေတာင္ေျမႇာက္ ေပးတာမ်ိဳးေတြလုပ္ေပးသင့္ပါတယ္။သူတို႔ေလးေတြတိုးတက္လာရင္ တိုးတက္ လာသေလာက္ မိမိအေနနဲ႔ဝန္ထုပ္ဝန္ပိုး ေတြေလ်ာ့ပါးလာႏိုင္ပါတယ္။
   အခ်ိဳ႕ေခါင္းေဆာင္ေတြကေတာ့ အစြမ္းအစရွိတဲ့လက္ေအာက္ငယ္သား တစ္ေယာက္ကို ေရြးခ်ယ္စင္တင္ေပးလိုက္ ရင္သူတို႔ထက္ေနရာရၿပီးေရွ႕ေရာက္သြား မွာကိုစိုးရြံ႕ေနတတ္ၾကပါတယ္။
   ေရွးျမန္မာမင္းမ်ားလက္ထက္က  တည္းကအစြမ္းအစရွိတဲ့သူ၊ ထူးခြ်န္တဲ့သူ ေတြဟာသက္ဆိုးရွည္႐ိုးထံုးစံမရွိပါဘူး။
အႀကီးအကဲေတြအေနနဲ႔ သူတို႔ရဲ႕ထိုင္ခံုကို လုယူမွာစိုးရိမ္ေန တတ္တာကတစ္ေၾကာင္း၊ ေဘးပတ္ဝန္းက်င္မွာရွိတဲ့လုပ္ေဖာ္ကကိုင္ ဖက္ေတြရဲ႕ ကုန္းေခ်ာျခင္းကိုခံရတာက တစ္ေၾကာင္းေၾကာင့္ အစြမ္းအစရွိတဲ့သူ၊ ထူးခြ်န္တဲ့သူေတြဟာ အရြယ္ေကာင္း အခ်ိန္ေကာင္းမွာပဲ ေျြကလြင့္ခဲ့ၾကရပါ တယ္။ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆိုေတာ့ ျမန္မာလူမ်ိဳး ေတြဟာဝန္တိုစိတ္၊ မိမိရဲ႕ေနရာေပ်ာက္မွာ ေၾကာက္တဲ့ထိုင္ခံုလုေနတတ္တဲ့စိတ္ေတြ သာ ကိန္းေအာင္းေနတတ္ၾကလို႔ပါပဲ။ ဒီလိုနဲ႔ပဲ က်ေနာ္တို႔ဟာတျခားႏိုင္ငံေတြရဲ႕ အေဝးမွာတျဖည္းျဖည္းနဲ႔ျပတ္က်န္ေနခဲ့ ပါတယ္။
(၆) လက္ေအာက္ငယ္သားေတြရဲ႕ေတြး ေခၚမႈစြမ္းရည္ကိုျမႇင့္တင္ေပးပါ
    မိမိရဲ႕အဖြဲ႕အစည္းထဲမွာရွိေနတဲ့လက္ ေအာက္ငယ္သားေတြကိုအေၾကာင္း အရာတစ္ခုေပၚမွာကိုယ္ပိုင္အေတြးအ ျမင္ေတြဖြံ႕ၿဖိဳးလာေအာင္သင္ၾကားျပသ ေပးသင့္ပါတယ္။ ဒီအတြက္ သူတို႕ဘက္က ေမးခြန္းထုတ္စာေတြ၊ ဘဝင္မက်စရာေတြ၊ သို႔ေလာသို႔ေလာျဖစ္ေနတာေတြရွိလာ ခဲ့ရင္ သင့္အေနနဲ႔ဒါကိုစိတ္ရွည္ရွည္ထား ၿပီးေျဖရွင္းေပးဖို႔လိုပါတယ္။
     ဒီကေနတစ္ဆင့္ မဟာဗ်ဴဟာေျမာက္ တဲ့ လုပ္ငန္းလမ္းစဥ္ေတြကိုေတြးေခၚခ် မွတ္ႏိုင္ဖို႔နီးစပ္တဲ့လမ္းေၾကာင္းေပၚကို ေရာက္ရွိလာႏိုင္မွာျဖစ္ပါတယ္။
(၇) 1:1 Ratio  ကိုလိုက္နာပါ
       လက္ေအာက္ငယ္သားေတြရဲ႕လုပ္ငန္း စြမ္းေဆာင္မႈေၾကာင့္ရရွိလာတဲ့လုပ္ငန္း ၿပီးေျမာက္မႈကိုခ်င့္ခ်ိန္သံုးသပ္ပါ။ ေမွ်ာ္ မွန္းထားသေလာက္အက်ိဳးအျမတ္မရရွိ ခဲ့ဘူးဆိုရင္ေတာ့ သူတို႔ကိုအျပဳသေဘာ ေဆာင္တဲ့ feedback ေလးေတြေပးၿပီး ေတာ့ႏွစ္သိမ့္တာမ်ိဳးေလာက္ပဲလုပ္ႏိုင္ ပါတယ္။
    ဒါေပမဲ့ေမွ်ာ္မွန္းထားတာထက္ပိုတဲ့ ဒါမွမဟုတ္ အဖြဲ႕အစည္းရဲ႕ပံုရိပ္နဲ႔ဆိုင္တဲ့ ကိစၥမ်ိဳးဆိုရင္ေတာ့ အတိုင္းအတာတစ္ခု ေလာက္ခ်ီးျမႇင့္ေပးတာမ်ိဳးေတြျပဳလုပ္ေပး ပါ။ ဒါကို 1:1 Ratio  လို႔ေခၚပါတယ္။လက္ေအာက္ငယ္သားေတြရဲ႕ႀကိဳးစားအား ထုတ္မႈေၾကာင့္လုပ္ငန္းတစ္ႀကိမ္ၿပီးဆံုး တိုင္းအထက္လူႀကီးကလည္း တစ္ႀကိမ္  တံု႔ျပန္မႈေပးကာလက္ေအာက္ငယ္သား ေတြကိုအၿမဲေစာင့္ၾကည့္ေနတယ္ဆိုတဲ့ သေကၤတျဖစ္ပါတယ္။
   ဒီလိုျပဳလုပ္ျခင္းျဖင့္လက္ေအာက္ ငယ္သားေတြရဲ႕စိတ္ထဲမွာ အထက္လူႀကီး က ငါတို႔ကိုလ်စ္လ်ဴ႐ႈမထားဘူးဆိုတဲ့ စိတ္ကေလးဝင္ေရာက္လာမွာျဖစ္ၿပီး ငါတို႔ စိန္ေခၚမႈေတြနဲ႔ အၿမဲတမ္းလႈပ္ရွားေနမွျဖစ္ မယ္ဆိုတဲ့အေတြးေတြဝင္ေရာက္လာေစ ႏိုင္မွာျဖစ္ပါတယ္။
(၈) မိမိကိုယ္တိုင္လည္းစာဖတ္ပါ။ လက္ ေအာက္ငယ္သားေတြကိုလည္း စာဖတ္ ျဖစ္ေအာင္တိုက္တြန္းပါ
     စာဖတ္တယ္ဆိုတာ သင္ယူေလ့လာ ျခင္းတစ္မ်ိဳးပါပဲ။ စာဖတ္ျခင္း၊ ေလ့လာ သင္ယူျခင္းသာမရွိလွ်င္ မိမိရဲ႕လုပ္ငန္း အစီအစဥ္ေတြက ေခတ္ေနာက္ျပန္ဆြဲေန မွာျဖစ္ၿပီး အမ်ားနဲ႔ယွဥ္ၿပိဳင္တဲ့အခါက်န္ ရစ္ေနခဲ့ပါလိမ့္မယ္။ ဒါေၾကာင့္မိမိရဲ႕အ သက္ေမြးဝမ္းေက်ာင္းပညာနဲ႔ပတ္သက္ ၿပီးေရးသားထုတ္ေဝတဲ့စာအုပ္၊ စာေစာင္ ေတြကို အပတ္စဥ္၊ လစဥ္ဖတ္႐ႈေပးသင့္ပါ တယ္။
   မိမိရဲ႕အသက္ေမြးဝမ္းေက်ာင္းပညာ ရပ္နဲ႔ပတ္သက္တဲ့ေလ့လာမႈေတြကိုအကန္႔ အသတ္မထားပါနဲ႔။ ဘယ္ေတာ့မွမရပ္ပစ္ လိုက္ပါနဲ႔။ ဒီေလ့လာမႈေတြကသင့္ကို လက္ေတြ႕မွာ လုပ္ငန္းအေပၚဘယ္လို ခ်ဥ္းကပ္ရမယ္။ ဘယ္လိုအစီအစဥ္ေတြ ကိုခ်မွတ္ရင္ပိုၿပီးသင့္ေတာ္မယ္ဆိုတဲ့    စိတ္ကူးစိတ္သန္းေကာင္းတြကိုေဆာင္ ၾကဥ္းေပးပါတယ္။
    ဒါေပမဲ့ မိမိတစ္ေယာက္တည္းသိေန၊ တတ္ေနလို႔လည္းမျဖစ္ပါဘူး။ လက္ ေအာက္ငယ္သားေတြက အလုပ္ကိုထဲထဲ ဝင္ဝင္စီးေမ်ာၾကရတာျဖစ္ၿပီး သူတို႔အေန နဲ႔လည္း ဒီလိုဗဟုသုတအသိအျမင္ေတြ ရင့္သန္လာဖို႔လိုပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ လက္ ေအာက္ငယ္သားေတြကိုဘယ္လိုစာေတြ ကိုေလ့လာဖတ္႐ႈသင့္တယ္ဆိုတာအႀကံ ျပဳေျပာၾကားေပးတာမ်ိဳးေတြလုပ္ရပါမယ္။
   ေနာက္ထပ္လုပ္ႏိုင္တဲ့အခ်က္တစ္ခု ကေတာ့သက္ဆိုင္ရာစာအုပ္စာေစာင္ ေတြ၊ ႏဘသသ်ု ေတြကိုစုေဆာင္းေပးထား ကာအားလပ္ခ်ိန္မွာဖတ္ေစတာ ဒါမွ မဟုတ္ အလုပ္ခ်ိန္ထဲကေန နာရီဝက္ ေလာက္ဖဲ့ထုတ္ၿပီး စာဖတ္ေစတာမ်ိဳးေတြ ကိုျပဳလုပ္ေပးသင့္ပါတယ္။ ဖတ္ၿပီးတဲ့စာ ေတြကိုလည္းအမွတ္စဥ္(၁)မွာေျပာခဲ့သလို အခ်င္းခ်င္းအျမင္ေတြေဆြးေႏြးဖလွယ္  ေစတာမ်ိဳးေတြလုပ္ေပးႏိုင္ပါေသးတယ္။
      ဒီအခ်ိန္ေတြကသင့္လက္ေအာက္ငယ္ သားေတြရဲ႕စိတ္ကိုေပါ့ပါးလြတ္လပ္စြာနဲ႔ ကုန္ဆံုးေစႏိုင္မွာလည္းျဖစ္ပါတယ္။
(၉) အျခားေဖ်ာ္ေျဖေရးအစီအစဥ္ေတြ
ဒီအခ်က္ထဲမွာေတာ့ - 
- ႏွစ္ပတ္လည္ ီငညညနမ ပြဲလိုမ်ိဳးအစီအ စဥ္ေတြျပဳလုပ္ေပးတာ
- လုပ္ငန္းစြမ္းေဆာင္ရည္ေပၚမူတည္   ၿပီးခြင့္ရက္၊ နားရက္ခံစားခြင့္ရဖို႔စီမံေပး တာ။ အဲဒီခြင့္ရက္၊ နားရက္အတြက္လစာ ထဲကေနျဖတ္ေတာက္မႈမရွိေအာင္စီမံ ေပးတာ
- ႏွစ္ပတ္လည္အခ်ိန္ကာလတိုင္းမွာ ရာထူးအဆင့္အတန္းအလိုက္အပိုဆု ေၾကးေတြခံစားခြင့္ရႏိုင္ေအာင္စီမံေပးတာ
- ႏွစ္စဥ္ အလည္အပတ္အပန္းေျဖခရီးပို႔ ေဆာင္ေပးတာ စတဲ့အခ်က္ေတြပါဝင္ပါ တယ္။
    ဒီလိုအစီအစဥ္ေတြက လက္ ေအာက္ငယ္သားေတြကိုေပ်ာ္ရႊင္ေက်နပ္ မႈ ေတြရေစမွာျဖစ္ၿပီး လုပ္ငန္းစြမ္းေဆာင္ ရည္ အေပၚကိုလည္းအက်ိဳးသက္ေရာက္ မႈ ျဖစ္လာေစ ႏိုင္ပါတယ္။
     နိဂံုးခ်ဳပ္အေနနဲ႔ ေခါင္းေဆာင္မႈအႏု ပညာနဲ႔ပတ္သက္လို႔ ဆရာသမားတစ္ ေယာက္ေျပာဖူးတဲ့စကားေလးတစ္ခြန္း ေလာက္ျပန္လည္လက္ေဆာင္ပါးေပး ခ်င္ပါတယ္။ အဲဒါကေတာ့  ]လုပ္ငန္းတစ္ ခု မေအာင္မျမင္ျဖစ္ရတယ္ဆိုရင္ ဒါဟာ စီမံခန္႔ခြဲတဲ့မိမိအသံုးမက်လို႔ဆိုၿပီး   သေဘာထားရမယ္။ ေအာင္ျမင္တဲ့အသီး အပြင့္ေတြရရွိခံစားခြင့္ရလာၿပီဆိုရင္   ေတာ့ ဒါဟာငါတို႔အဖြဲ႕သားေတြအကုန္ လံုးလက္တြဲပူးေပါင္းလုပ္ေဆာင္ခဲ့ၾကတာ ဆိုၿပီးေျပာရပါမယ္ } လို႔မွတ္သားခဲ့ရ ဖူးပါ တယ္။ က်ေနာ္တစ္ခါတေလေတာ့   လည္းေတြးၾကည့္မိတယ္။ အဲဒီလိုေတြးႏိုင္ ေျပာႏိုင္တဲ့ေခါင္းေဆာင္ေတြ ဒီေခတ္ ႀကီးမွာဘယ္ေလာက္မ်ားမ်ားရွိႏိုင္ပါ ေတာ့မလဲလို႔ေပါ့။ ဘယ္လိုပဲျဖစ္ျဖစ္ပါ။ဒီလိုေတြးႏိုင္ေျပာႏိုင္ၿပီးလက္ေအာက္ငယ္ သားေတြနဲ႔ တစ္သားတည္းရွိေနတဲ့ေခါင္း ေဆာင္ကိုလက္ေအာက္ငယ္သားေတြက ခ်စ္ျမတ္ႏိုးစြာနဲ႔ေပးဆပ္ဖို႔အသင့္ရွိေနၾက တယ္ဆိုရင္ဒါကိုျငင္းခ်က္ထုတ္ၾကမယ့္ သူေတြရွိမယ္မထင္ပါဘူး။


ရာသက္ပန္ (သစၥာပန္းတို႔လန္းရာေျမ)

Previous Next