27 Feb, 2019
ဝယ္ယူရန္အေၾကာင္းျပခ်က္ငါးခ်က္

ျမန္မာတို႔အတြက္ ျမန္မာ့နည္း ျမန္မာ့ဟန္မားကက္တင္း(၁၀)

(၄)ကုန္ပစၥည္းႏွင့္ပတ္သက္၍ အသိသုတရွိမႈ
    ကုန္ပစၥည္းႏွင့္ပတ္သက္၍ အသိ သုတဆိုင္ရာမ်ားကိုဖန္တီးအေကာင္အ ထည္ေဖာ္ၾကရာ၌ မိမိတို႔ဦးတည္ေဈး ကြက္ကိုအေျခခံ၍ေဆာင္ရြက္ၾကရမည္ ျဖစ္သည္။ အထူးသျဖင့္မိမိတို႔၏ ကုန္ ပစၥည္း၊ ဝန္ေဆာင္မႈႏွင့္ပတ္သက္၍ အသိသုတမ်ားကို မိမိတို႔၏ဦးတည္ ေဈးကြက္သို႔ မွန္မွန္ကန္ကန္၊ ျမန္ျမန္ ဆန္ဆန္ႏွင့္ထိထိေရာက္ေရာက္ေပးပို႔ ႏိုင္ေလေလ မားကက္တင္းအရ အ က်ိဳးရွိႏိုင္ေလေလျဖစ္သည္။
    မိမိတို႔၏ ျမန္မာ့ထုတ္ကုန္မ်ားကို ေဒသတြင္းေဈးကြက္၊ ကမၻာ့ေဈးကြက္ မ်ားသို႔တင္ပို႔ေရာင္းခ်ရာတြင္ မိမိတို႔၏ ကုန္ပစၥည္းႏွင့္ပတ္သက္၍ေကာင္းမြန္ မွန္ကန္ထိေရာက္သည့္ သတင္းအ ခ်က္အလက္မ်ားျဖန္႔ေဝေဆာင္ရြက္ႏိုင္ ၾကရန္အထူးလိုအပ္ပါသည္။
(၅) ကုန္ပစၥည္း၏ပံုပန္းသဏၭာန္သြင္ ျပင္
    မားကက္တင္းပညာတြင္ ကုန္ ပစၥည္း၏ ပံုပန္းသဏၭာန္၊ သြင္ျပင္ မွာလြန္စြာအေရးပါသည္။ ဥပမာ လွပ ေက်ာ့ရွင္းေသာအမ်ိဳးသမီးတစ္ေယာက္ ေတာက္ေျပာင္ေနေသာ ကားႀကီးတစ္ စင္းေပၚမွ ဆင္းလာၿပီး ေကာင္းမြန္စြာ ထုပ္ပိုးျပင္ဆင္ထားေသာကုန္ပစၥည္း တစ္ခုကို ကိုင္ေဆာင္ထားသည္ကို ေတြ႕ျမင္ရပါက ၎ကုန္ပစၥည္းကို လူ အမ်ားမွဝယ္ယူခ်င္စိတ္ျဖစ္ေပၚလာမည္ သာျဖစ္သည္။ ကုန္ပစၥည္း၏ ပံုပန္း သဏၭာန္သြင္ျပင္သည္ ဝယ္သူမ်ား၏ ပထမဦးဆံုးစိတ္ဝင္စားမႈကိုရရွိရန္အ တြက္ အေရးႀကီးဆံုးအခ်က္ျဖစ္သည္။
မဝယ္ယူရန္အေၾကာင္းျပခ်က္(၅)ခ်က္
    ဝယ္သူမ်ားသည္ ကုန္ပစၥည္း၊ ဝန္ေဆာင္မႈမ်ားကို ဝယ္ယူရန္အ ေၾကာင္းျပခ်က္(၅)ခ်က္ရွိသလို မဝယ္ ယူရန္အေၾကာင္းျပခ်က္(၅)ခ်က္လည္း ရွိပါသည္။ ဝယ္သူမ်ားအေနျဖင့္ ကုန္ ပစၥည္း၊ ဝန္ေဆာင္မႈမ်ားကို မဝယ္ယူ ရန္အေၾကာင္းျပခ်က္(၅)ခ်က္မွာ
(၁) ဒီပစၥည္းကေဈးႀကီးလြန္းတယ္
(၂) ဒီပစၥည္းကအလုပ္ျဖစ္မွာမဟုတ္ ဘူး
(၃) ဒီပစၥည္းကငါနဲ႔ျဖစ္မွာမဟုတ္ဘူး
(၄) ေလာေလာဆယ္ဝယ္ဖို႔မလိုေသး ပါဘူး။ ငါေစာင့္ႏိုင္ပါတယ္။
(၅) ဒီပစၥည္းက ေတာ္ေတာ္သံုးရခက္ တယ္။ ငါသံုးတတ္မွာမဟုတ္ပါဘူး။
    မိမိတို႔၏ကုန္ပစၥည္း၊ ဝန္ေဆာင္မႈ မ်ားကို ထိေရာက္ေကာင္းမြန္စြာ ေရာင္းခ်လိုသူမ်ားအေနျဖင့္ ဝယ္သူ မ်ား၏ စိတ္ေနသေဘာထားႏွင့္စိတ္ခံ စားမႈမ်ားကို ေကာင္းစြာနားလည္သ ေဘာေပါက္ရန္လိုအပ္သည္။
    ဝယ္သူမ်ားသည္ ကုန္ပစၥည္း၊ ဝန္ေဆာင္မႈမ်ားကို ဝယ္ယူရာ၌ゞင္းတို႔ ဆံုး႐ံႈးနစ္နာမည္ကိုေၾကာက္ရြံ႕ၾကသည္။ ဤသည္မွာ ဝယ္သူမ်ားအားလံုး၏ တူညီသည့္ စိတ္ေနသေဘာထားျဖစ္ သည္။ ဝယ္သူမ်ားသည္ ゞင္းတို႔၏ ဝယ္ယူမႈဆိုင္ရာဆံုးျဖတ္ခ်က္မ်ားမွား ယြင္းသြားမည္ကိုစိုးရြံ႕ၾကသည္။ ၎တို႔က စြန္းစားရမည္ကို မုန္းၿပီးေသခ်ာ သည့္ကုန္ပစၥည္း၊ ဝန္ေဆာင္မႈမ်ားကို သာဝယ္ယူလိုၾကသည္။
    သို႔ျဖစ္၍ ဝယ္သူမ်ား၏ စိုးရိမ္မႈ အတားအဆီးမ်ားကိုသာ ေကာင္းမြန္ မွန္ကန္စြာေက်ာ္လႊားႏိုင္ပါက မိမိတို႔ ၏ ကုန္ပစၥည္း၊ ဝန္ေဆာင္မႈမ်ားကို ေသခ်ာေပါက္ဝယ္ယူၾကမည္သာျဖစ္ ပါသည္။ သို႔ဆိုလွ်င္ ဝယ္သူမ်ား၏ မ ဝယ္ယူရန္အေၾကာင္းျပခ်က္(၅)ခ်က္ကို မည္သို႔ေက်ာ္လႊားပါမည္နည္း။
Ref: The personal MBA
By: Josh Kaufman

လင္းသိုက္ၫြန္႔ (ျမန္မာ့ေျမ)

Previous Next