03 Mar, 2019
F4 အစြမ္းနဲ႔ သင့္လုပ္ငန္းရဲ႕ စြမ္းေဆာင္ရည္ကို ျမႇင့္တင္ပါ

ဒီေခါင္းစဥ္ေအာက္မွာေတာ့ က်ေနာ့္အေနနဲ႔ စီးပြားေရး လုပ္ငန္းေတြရဲ႕ စြမ္းေဆာင္ရည္ေတြကို F4 အစြမ္းနဲ႔ ျမႇင့္တင္လို႔ရတယ္ဆိုတဲ့ အေၾကာင္းေလးကို တင္ျပေပးသြားမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ မိတ္ေဆြအေနနဲ႔ ေခါင္းစဥ္ကို ဖတ္ၿပီး F4 ဆိုတာ ဘယ္သူလဲ၊ ဘာႀကီးလဲေပါ့ စသည္ျဖင့္ သိခ်င္ေနၾကမယ္ထင္ပါတယ္။ တကယ္ေတာ့ က်ေနာ္ ေဝမွ်ေပးခ်င္တဲ့ F4 ဆိုတာ 2001 ခုႏွစ္က စတင္ေပၚေပါက္ခဲ့ၿပီး 2003 ခုႏွစ္မွာ MTV Asia Award ဆုႀကီးကို ဆြတ္ခူးႏိုင္ခဲ့တဲ့အထိ ေအာင္ျမင္ခဲ့တဲ့ ပ်ဳိေမေတြအသဲစြဲ F4 Boy Band ထဲက Jerry Yan, Vanness Wu, Ken Chuနဲ႔ Vic Chouတို႔ကို ေျပာတာမဟုတ္ပါဘူး။ ဒီ F4 မင္းသားေတြလိုပဲ အခုက်ေနာ္ တင္ျပမယ့္ F4 ျဖစ္တဲ့ (F) ေလးလံုးကိုသာ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းေတြမွာ စနစ္တက် က်င့္သံုးမယ္ဆိုရင္ သင့္လုပ္ငန္းရဲ႕ေဖာက္သည္ေတြအေနနဲ႔ သင့္လုပ္ငန္းကို ၿပိဳင္ဘက္ေတြထက္ သာလြန္ၿပီးေတာ့ အသဲစြဲ ႀကိဳက္ႏွစ္သက္ လာၾကလိမ့္မယ္လို႔ ရဲရဲႀကီး အာမခံပါတယ္။ ကဲ...ဒီေလာက္ေတာင္ ၫႊန္းေနမွေတာ့ ကြၽန္ေတာ္ ေဝမွ်ေပးမယ့္ F4 မင္းသားေလးပါးဟာ ဘယ္သူေတြလဲဆိုတာ ၾကည့္ၾကည့္ရေအာင္ပါ။

ပထမဆံုး က်ေနာ္ေဝမွ်ေပးခ်င္တဲ့ F4 မင္းသားတစ္လက္ကေတာ့ Fast ဆိုတဲ့ မင္းသားေလးပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

Fast (ျမန္ဆန္မႈရိွပါေစ)

စီးပြားေရးလုပ္ငန္းေတြ (အထူးသျဖင့္) ဝန္ေဆာင္မႈအသားေပး လုပ္ငန္းေတြျဖစ္တဲ့ စားေသာက္ဆိုင္လုပ္ငန္း၊ Online Shopping လုပ္ငန္း အစရိွသျဖင့္ ဒီလုပ္ငန္းေတြအေနနဲ႔ ပထမဆံုး F4 မင္းသား တစ္ပါးျဖစ္တဲ့ Fast (ျမန္ဆန္ေစျခင္း)ကို အသံုးခ်ျခင္းျဖင့္ သင့္လုပ္ငန္းရဲ႕ စြမ္းေဆာင္ရည္ကို ျမႇင့္တင္လို႔ရပါတယ္။

ဥပမာ သင့္အေနနဲ႔ စားေသာက္ဆိုင္လုပ္ငန္းလုပ္တယ္ဆိုပါစို႔။ သင့္ဆိုင္မွာ လာစားမယ့္ စားသံုးသူေတြအေနနဲ႔ သင့္ဆိုင္ကို လာေရာက္ျခင္းရဲ႕ အဓိကရည္ရြယ္ခ်က္က ဗိုက္ဆာတာကို ျဖည့္ဆည္းခ်င္လို႔ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီေတာ့ မိတ္ေဆြအေနနဲ႔ ဒီလိုရည္ရြယ္ခ်က္နဲ႔ ဆိုင္ကိုလာစားတဲ့ စားသံုးသူေဖာက္သည္အတြက္ ထမင္းဟင္း တစ္ခါစားႏိုင္ဖို႔  ဝန္ေဆာင္မႈေပးတဲ့အခါမွာ ဝန္ေဆာင္မႈ Process ဟာ ပံုမွန္ ၾကာသင့္တာထက္ၾကာေနရင္ (တနည္းအားျဖင့္) Fast ဆိုတဲ့ ျမန္ဆန္မႈ မရိွဘူးဆိုရင္ သူ႕ရဲ႕ ဆာေလာင္ေနတဲ့လိုအပ္ခ်က္ကို ျဖည့္ဆည္း ေပးႏိုင္မွာ မဟုတ္လို႔ Customer Satisfaction ကို အျပည့္အဝ ရရိွေစမွာ မဟုတ္ပါဘူး။

ထို႔အတူပဲ ေနာက္ထပ္ဝန္ေဆာင္မႈ အသားေပးလုပ္ငန္းတစ္ခုျဖစ္တဲ့ (အထူးသျဖင့္) ယေန႔မွာ အၿပိဳင္အဆိုင္ ေပၚေပါက္ လုပ္ကိုင္ေနၾကတဲ့ Online Shopping လိုလုပ္ငန္းေတြ အေနနဲ႔လည္း မိမိတို႔ရဲ႕ ဝန္ေဆာင္မႈ Process ေတြမွာ Fast ဆိုတဲ့ ျမန္ဆန္မႈရိွဖို႔ အေရးႀကီးပါတယ္။ မိမိရဲ႕ Online Shopping ကေန ဝယ္ယူလိုက္တဲ့ ပစၥည္းတစ္ခုခုကို Customer လက္ထဲကို အျမန္ဆံုး ေရာက္ရိွႏိုင္ေအာင္ ဝန္ေဆာင္မႈ ေပးႏိုင္ရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါမွသာ Customer ရဲ႕ ယံုၾကည္ႏွစ္သက္မႈကို ရ႐ွိပိုင္ဆိုင္ေစမွာျဖစ္ၿပီး ေနာက္တစ္ႀကိမ္ ဝယ္ယူခ်င္စိတ္ကို ရရိွပိုင္ဆိုင္ေစမွာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါကေတာ့ မိတ္ေဆြတို႔ရဲ႕ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းေတြမွာ F4 ထဲက ပထမဆံုး F တစ္လံုးျဖစ္တဲ့ Fast (ျမန္ဆန္မႈရိွပါေစ) ဆိုတဲ့ စကားလံုးေလးကို အသံုးခ်ၿပီး မိမိတို႔ရဲ႕ စီးပြားေရး စြမ္းေဆာင္ရည္ကို ျမႇင့္တင္ႏိုင္တယ္ဆိုတာကို တင္ျပေပးခဲ့တာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

ဒုတိယအေနနဲ႔ က်ေနာ္ေဝမွ်ေပးခ်င္တဲ့ F4 မင္းသားတစ္လက္ကေတာ့ Flexible ဆိုတဲ့ မင္းသားေလးပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

Flexible (လိုက္ေလ်ာညီေထြမႈရိွပါေစ)

စီးပြားေရးလုပ္ငန္းေတြအေနနဲ႔ Customer ေတြရဲ႕ လိုအင္ဆႏၵ (သို႔မဟုတ္) ေတာင္းဆိုခ်က္ကို ျဖည့္ဆည္းေပး တဲ့ေနရာမွာ Flexible ဆိုတဲ့ လိုက္ေလ်ာညီေထြမႈ ရိွဖို႔လည္း အေရးႀကီးပါတယ္။ ဥပမာအေနနဲ႔ အထက္ပါ စားေသာက္ဆိုင္လုပ္ငန္းကို ျပန္စဥ္းစား ၾကည့္ၾကရေအာင္။ စားေသာက္ဆိုင္ဆိုတဲ့ သဘာဝအတိုင္းပဲ စားဖိုမႉးတစ္ေယာက္က ဟင္းလ်ာေတြကို သူ႕ရဲ႕ကြၽမ္းက်င္မႈေပၚ မူတည္ၿပီး ပံုစံတစ္မ်ဳိးတည္း ခ်က္ျပဳတ္ၾကရတာ ျဖစ္ပါတယ္။ Customer ဆိုတဲ့ စားသံုးသူဆိုတာဟာလည္း အႀကိဳက္အမ်ဳိးမ်ဳိး ရိွတတ္ၾကတဲ့ သဘာဝ ရိွၾကျပန္တယ္မဟုတ္လား။ တစ္ခ်ဳိ႕က ငန္တာႀကိဳက္တယ္၊ တစ္ခ်ိဳ႕က ခ်ဳိတာႀကိဳက္တယ္၊ တစ္ခ်ိဳ႕ၾကျပန္ေတာ့ ခ်ဥ္ငန္စပ္ႀကိဳက္ၾကျပန္တယ္၊ တစ္ခ်ဳိ႕က အစပ္ႀကိဳက္ၿပီး တစ္ခ်ိဳ႕ၾကျပန္ေတာ့ အစပ္မစားႏိုင္ျပန္ဘူး။ ဆိုေတာ့ ဒီလိုအေျခအေနမ်ိဳးမွာ ဆိုၾကပါစို႔..အငန္ႀကိဳက္တဲ့ စားသံုးသူ တစ္ေယာက္က မိတ္ေဆြတို႔ရဲ႕ ဆိုင္ကို လာစားတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဆိုင္ကဟင္းေတြက ခပ္ေပါ့ေပါ့ေလး ခ်က္ထားမိမယ္။ ဒီေတာ့ အငန္ႀကိဳက္တဲ့သူပီပီ သူ႕ပါးစပ္နဲ႔ အရသာက တစ္ခုခုလိုေနမယ္ေပါ့။ အဲ့ဒီမွာ ထံုးစံအတိုင္း သူစားမယ့္ဟာကို အငန္ထပ္ထည့္ၿပီး ျပန္ျပင္ေပးဖို႔ ေသခ်ာေပါက္ ေတာင္းဆိုေတာ့မယ္။ ဒီလိုအေျခအေနမ်ိဳးမွာ မိတ္ေဆြအေနနဲ႔ ဟင္းကေတာ့ တစ္ပံုစံတည္း ခ်က္ျပဳတ္ထားတာျဖစ္လို႔ ျပင္လို႔မရပါဘူးလို႔ သြားေျပာလို႔မရပါဘူး။ သူလိုခ်င္တဲ့အတိုင္း ထပ္တူမက်ရင္ေတာင္ အနီးစပ္ဆံုးျဖစ္ေအာင္ Flexible (လိုက္ေလ်ာညီေထြမႈ) ရိွစြာနဲ႔ ဝန္ေဆာင္မႈေပးႏိုင္ဖို႔ ႀကိဳးစားရမွာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါမွသာ ဒီလို Customer ေတြရဲ႕ ခ်စ္ခင္ႏွစ္သက္မႈကို ရ႐ွိေစမွာပဲျဖစ္ၿပီး ကိုယ့္ဆိုင္ကို ေနာက္တစ္ႀကိမ္ျပန္လာဖို႔ တြန္းအားတစ္ရပ္ကို ဖန္တီးႏိုင္မွာပဲ မဟုတ္ပါလား။ ၿပိဳင္ဆိုင္မႈမ်ားတဲ့ မ်က္ေမွာက္ေခတ္မွာ မိတ္ေဆြတို႔အေနနဲ႔ ဒီလို Flexible (လိုက္ေလ်ာညီေထြမႈ) မရိွတဲ့ လုပ္ငန္းေတြကို အမ်ားႀကီး ႀကံဳဖူးၾကမယ္လို႔ ထင္ပါတယ္။ ဒီအတြက္ အေကာင္းဆံုး ဥပမာကေတာ့ မိမိတို႔ဆိုင္ေရွ႕မွာ တစ္ခြန္းဆိုင္ (ေဈးမဆစ္ရ) ဆိုၿပီး စာလံုးအႀကီးႀကီး ခ်ိတ္ဆြဲၿပီး ေရာင္းေနၾကတဲ့ ဆိုင္ေတြက ထိပ္ဆံုးက ပါဝင္ပါတယ္။ ဒါကေတာ့ မိတ္ေဆြတို႔ရဲ႕ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းေတြမွာ F4 ထဲက ဒုတိယ Fတစ္လံုးျဖစ္တဲ့ Flexible (လိုက္ေလ်ွာညီေထြမႈရိွပါေစ) ဆိုတဲ့ စကားလံုးေလးကို အသံုးခ်ၿပီး မိမိတို႔ရဲ႕ စီးပြားေရး စြမ္းေဆာင္ရည္ကို ျမႇင့္တင္ႏိုင္တယ္ဆိုတာကို တင္ျပေပးခဲ့တာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

တတိယအေနနဲ႔ က်ေနာ္ေဝမွ်ေပးခ်င္တဲ့ F4 မင္းသား တစ္လက္ကေတာ့ Friendly ဆိုတဲ့ မင္းသားေလးပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

Friendly (ရင္းႏီွးေဖာ္ေရြမႈရိွပါေစ)

Supermarket ေတြကို က်ေနာ္တို႔ ေဈးဝယ္ထြက္ၾကတဲ့အခါ ေဈးဝယ္တဲ့ေနရာ၊ ေငြရွင္းတဲ့ေနရာေတြမွာ Friendly (ရင္းနွီးေဖာ္ေရြမႈ) မရိွဘဲ မ်က္ႏွာေတြ စူပုပ္ၿပီး ဝန္ေဆာင္မႈေပးၾကတဲ့ ဝန္ထမ္းေတြနဲ႔ ႀကံဳဖူးၾကလိမ့္မယ္ ထင္ပါတယ္။ ဝန္းထမ္းေတြရဲ႕ ဒီလိုအျပဳအမူေတြဟာ ေဈးဝယ္သူေတြကို သက္ေတာင့္သက္သာ မျဖစ္ေစဘဲ Customer ေတြအေနနဲ႔ ဒီလိုဆိုင္မ်ဳိးကို ေနာက္တစ္ႀကိမ္ ေဈးလာဝယ္ဖို႔ ေတာ္ေတာ္စဥ္းစားၾကမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါ့ေၾကာင့္ ၿပိဳင္ဆိုင္မႈမ်ားတဲ့ မ်က္ေမွာက္ေခတ္မွာ စီးပြားေရး လုပ္ငန္းေတြအေနနဲ႔ ၿပိဳင္ဘက္ေတြထက္ သာလြန္ၿပီး မိမိလုပ္ငန္းကို Customer ေတြရဲ႕ ခ်စ္ခင္ႏွစ္သက္မႈကို ရ႐ွိပိုင္ဆိုင္ဖို႔ဆိုရင္ မိမိတို႔ လုပ္ငန္းရဲ႕ ဝန္ေဆာင္မႈ Process ေတြမွာ Friendly (ရင္းႏီွးေဖာ္ေရြမႈ) ရိွရိွ Welcome Smile နဲ႔ ဝန္ေဆာင္မႈ ေပးႏိုင္ရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါကေတာ့ မိတ္ေဆြတို႔ရဲ႕ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းေတြမွာ F4 ထဲက တတိယ Fတစ္လံုးျဖစ္တဲ့ Friendly (ရင္းႏီွးေဖာ္ေရြမႈရိွပါေစ) ဆိုတဲ့ စကားလံုးေလးကို အသံုးခ်ၿပီး မိမိတို႔ရဲ႕ စီးပြားေရး စြမ္းေဆာင္ရည္ကို ျမႇင့္တင္ႏိုင္တယ္ဆိုတာကို တင္ျပေပးခဲ့တာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

ဒီေန႔ေခါင္းစဥ္ေအာက္မွာ က်ေနာ္ေဝမွ်ေပးခ်င္တဲ့ F4 မင္းသား ေလးပါးရဲ႕ ေနာက္ဆံုးမင္းသား တစ္ပါးသာ က်န္ပါေတာ့တယ္။ သူကေတာ့ Favour ဆိုတဲ့ မင္းသားေလးပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

 

Favour (အကူအညီေပးႏိုင္ပါေစ)

မိတ္ေဆြတို႔ရဲ႕ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းေတြမွာ အထက္မွာတင္ျပခဲ့တဲ့ Fast (ျမန္ဆန္မႈရိွျခင္း)၊ Flexible (လိုက္ေလ်ာညီေထြမႈရိွျခင္း)၊ Friendly (ရင္းႏီွးေဖာ္ေရြမႈရိွျခင္း) စတဲ့ အခ်က္သံုးခ်က္ကိုသာ စနစ္တက် အသံုးခ်ႏိုင္ခဲ့မယ္ဆိုရင္ Customer ေတြအတြက္ ေနာက္ဆံုးတစ္ခ်က္ျဖစ္တဲ့ Favour အကူအညီေပးရာလည္း ေရာက္ပါတယ္။ Supermarketေတြကို က်ေနာ္တို႔ေဈးဝယ္ထြက္ၾကတဲ့အခါ တစ္ခါတစ္ရံမွာ ဝန္ေဆာင္မႈေပးတဲ့ ဝန္းထမ္းေတြဟာ က်ေနာ္တို႔ရဲ႕ ေဈးဝယ္မႈကို အကူအညီေပးရာ မေရာက္ဘဲ ပစၥည္းေပ်ာက္မွာစိုးလို႔ ေစာင့္ၾကည့္ေနတဲ့ ပံုစံမ်ဳိးေပါက္ေနတာကို သတိထားမိပါလိမ့္မယ္။ ဒီထက္ပိုဆိုးတာက လိုခ်င္တာရိွလို႔ က်ေနာ္တုိ့ ေမးျမန္းတဲ့အခါ စိတ္မရွည္တဲ့ပံုစံမ်ဳိး၊ မရွာေပးခ်င္တဲ့ပံုစံမ်ဳိး၊ ဝယ္ႏိုင္မွာလည္း မဟုတ္ဘူးဆိုတဲ့ ပံုစံမ်ဳိးေတြနဲ႔ ျပဳမူတတ္ၾကတာကို ႀကံဳဖူးၾကလိမ့္မယ္ထင္ပါတယ္။ ဒီလိုမ်ဳိး Customer ေတြကို Favour (အကူအညီ) မေပးတဲ့ အျပဳအမူေတြေၾကာင့္ Customer ေတြအေနနဲ႔ ေဈးဝယ္မႈမွာ အေႏွာင့္အယွက္ ျဖစ္ေစ႐ံုသာမက လုပ္ငန္းအေပၚလည္း ယံုၾကည္မႈ ေပ်ာက္ဆံုးသြားေစမွာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ၿပိဳင္ဆိုင္မႈမ်ားတဲ့ မ်က္ေမွာက္ေခတ္ စီးပြားေရးနယ္ပယ္မွာ Customerေတြ မိမိလုပ္ငန္းကို ၿပိဳင္ဘက္ေတြထက္ သာလြန္ၿပီး ခ်စ္ခင္ျမတ္ႏိုးယံုၾကည္မႈကို ရရိွလာေစဖို႔ဆိုရင္ ေနာက္ဆံုး F တစ္လံုးျဖစ္တဲ့ Favour (အကူအညီေပးႏိုင္ေစျခင္း) ကလည္း အေကာင္းဆံုး လက္နက္တစ္ခုအျဖစ္ ပါဝင္ေနရတာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါကေတာ့ မိတ္ေဆြတို႔ရဲ႕ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းေတြမွာ F4 ထဲက ေနာက္ဆံုး Fတစ္လံုးျဖစ္တဲ့ Favour (အကူအညီေပးႏိုင္ပါေစ) ဆိုတဲ့ စကားလံုးေလးကို အသံုးခ်ၿပီး မိမိတို႔ရဲ႕ စီးပြားေရး စြမ္းေဆာင္ရည္ကို ျမႇင့္တင္ႏိုင္တယ္ဆိုတာကို တင္ျပေပးခဲ့တာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

မိတ္ေဆြတို႔ရဲ႕ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းေတြ အေနနဲ႔လည္း ဒီေန႔က်ေနာ္ တင္ျပေပးသြားတဲ့ F4 မင္းသားေလးပါးကို မိမိတို႔လုပ္ငန္းမွာ စနစ္တက် အေကာင္အထည္ေဖာ္ျခင္းျဖင့္ ၿပိဳင္ဆိုင္မႈမ်ားတဲ့ မ်က္ေမွာက္ေခတ္ စီးပြားေရးနယ္ပယ္မွာ ၿပိဳင္ဘက္ေတြထက္ သာလြန္ၿပီး Customer ေတြ အသဲစြဲ ႀကိဳက္ႏွစ္သက္တဲ့ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းေတြ ျဖစ္ပါေစေၾကာင္း ဆႏၵျပဳအပ္ပါတယ္။

 

Aung Phyo Latt (RIGHT & JUSTICE)

 

 

Previous Next