06 Mar, 2019
အလုပ္ခ်ိန္အမီျပင္ဆင္ဖို႔ မနက္ခင္းေစာေစာထၾကစို႔

ညတိုင္းညတိုင္းမအိပ္ခင္မွာက်ေနာ္တို႔ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုကတိတစ္ခုေပးေလ့ရွိတတ္ၾကတယ္။ အဲဒါကေတာ့ မနက္ျဖန္မနက္ေစာေစာငါအိပ္ရာကထရမယ္ဆိုတာပါပဲ။ဒါေပမယ့္ မနက္ေရာက္ေတာ့ ကတိေပးထားတဲ့အတိုင္းေစာေစာမထျဖစ္ၾကပါဘူး။ခဏေလာက္ျပန္ေမွးဦးမယ္ကြာဆိုၿပီး ႏွိဳးစက္ျမည္ ရင္ေတာင္ ႏွိဳးစက္ကိုပိတ္ၿပီးဆက္အိပ္ၾကတဲ့သူေတြလည္းတစ္ပံုတစ္ပင္ႀကီးပါ။ ဒီလိုနဲ႔ပဲ ျပန္ႏိုးတဲ့အခ်ိန္ ေရာက္ေတာ့ေနာက္က်ၿပီးအလုပ္သြားဖို႔ ကတိုက္ကရိုက္ျပင္ဆင္ၾကရပါေတာ့တယ္။ ကတိုက္ကရိုက္နဲ႔ စတင္တဲ့မနက္ခင္းဟာတစ္ေနကုန္စိတ္ရႊင္လန္းတက္ၾကြစြာအလုပ္လုပ္ႏိုင္ဖို႔အတြက္ မ်ားစြာအေႏွာင့္ အယွက္ေပးပါတယ္။ ေကာင္းၿပီ။က်ေနာ္တို႔ ဘာမွားေနၾကသလဲ။ မနက္ခင္းကိုေစာေစာထၿပီးအလုပ္သြားဖို႔စိတ္ေအးလက္ေအးနဲ႔ျပင္ဆင္ႏိုင္ဖို႔အတြက္ က်ေနာ္တို႔ဘာေတြမ်ားလိုအပ္ေနၾကတာပါလဲ။

အခုပထမပိုင္းအေနနဲ႔ မနက္ေစာေစာအိပ္ရာထဖို႔အတြက္ စည္းမ်ဥ္းစည္းကမ္းဆန္ဆန္နဲ႔ ဖိအားေပးမွဳပံုစံမ်ိဳးမဟုတ္တဲ့ ေပါ့ေပါ့ပါးပါးနည္းလမ္းေလးေတြကိုတင္ျပေပးလိုက္ပါတယ္။

(က) အနည္းဆံုး Alarm ႏွစ္ခုေလာက္ထားပါ

          အေနာက္တိုင္းသုေတသီေတြကေတာ့ လူေတြဟာအိပ္ရာကမထခ်င္တဲ့အခါမွာခုတင္ေပၚကေန ေျခခ်လိုက္တာနဲ႔စိတ္ထဲမွာမီးလိုပူေလာင္ေနသလိုမ်ိဳးစိုးရြံ႕ေနတတ္ၾကတယ္လို႔ဆိုပါတယ္။ဒါေပမယ့္လည္း တစ္ေန႔တာရဲ႕လုပ္စရာရွိတဲ့အစီအစဥ္ေတြဟာခုတင္ေပၚကေနေျခေထာက္ခ်ၿပီးအိပ္ခန္းရဲ႕အျပင္ကိုထြက္သြားခ်ိန္မွသာစတင္ႏိုင္မယ္ဆိုတာကိုေခါင္းထဲထည့္ထားဖို႔လိုပါတယ္။ “ALARMS” ဆိုတဲ့စာလံုးရဲ႕ အဓိပၸါယ္ဟာအဲဒီေလာက္အထိက်ယ္ျပန္႔နက္ရွိဳင္းလွပါတယ္။ဒါေၾကာင့္ Alarm ပိတ္ၿပီးျပန္အိပ္တတ္သူေတြကိုအႀကံျပဳခ်င္တာကေတာ့ အနည္းဆံုး Alarm ႏွစ္ခုေလာက္ထားဖို႔ပါပဲ။တစ္ခုကိုမိမိရဲ႕ခုတင္အနီးမွာထားမယ္ဆိုရင္ ေနာက္တစ္ခုကို မိမိရဲ႕အခန္း၀ေလာက္ မနီးမေ၀းေနရာမွာထားသင့္ပါတယ္။ဒါမွသာမိမိရဲ႕အနီးက Alarm တစ္ခုပိတ္ထားလိုက္ေပမယ့္ မနီးမေ၀းမွာရွိတဲ့ေနာက္ထပ္ Alarm တစ္ခုကထပ္ျမည္ေနမွာျဖစ္ပါတယ္။ဒါဆိုရင္ ျပန္အိပ္လို႔မရေတာ့ပဲအဲဒီ Alarm ကိုပိတ္ို႔အတြက္ ေသခ်ာေပါက္ အိပ္ရာကေနထျဖစ္မွာပါပဲ။အိပ္ရာနဲ႔အနည္းငယ္အေ၀းကိုေရာက္သြားတာမို႔ အိပ္ရာကိုျပန္လွည့္ျဖစ္ဖို႔ အေျခအေနနည္းသြားမွာျဖစ္ပါတယ္။

(ခ) သင့္စိတ္ကို ျပတ္သားစြာအႏိုင္ယူပါ

 မနက္ေစာေစာထမယ္လို႔ သင့္စိတ္ထဲကဆံုးျဖတ္ထားရင္ ဆံုးျဖတ္ခ်က္အတိုင္းတိတိက်က်လိုက္ လုပ္ဖို႔ လိုအပ္ပါတယ္။မနက္အိပ္ရာထခ်ိန္မွာသင့္စိတ္ထဲညွင္းသိုးသိုးျဖစ္ေနရင္ ေအာက္ပါအခ်က္ေတြ ကိုလုပ္ၾကည့္ရင္းနဲ႔ ၾကည္လင္ေအာင္ေျပာင္းလဲယူလိုက္ပါ။

ေပါ့ပ္သီခ်င္းခ်ိဳခ်ိဳေလးေတြဖြင့္ၿပီးနားေထာင္ပါ။လိုက္ဆိုခ်င္ ဆိုလိုက္ပါ။ဂီတဟာလူ႔ရဲ႕စိတ္ကိုေျပာင္းလဲေပးႏိုင္ပါတယ္။

သင့္ရဲ႕ျဖစ္ခ်င္တဲ့အိပ္မက္ေတြနဲ႔ အနာဂတ္ရည္မွန္းခ်က္ကိုသတိရလိုက္ပါ။တက္ၾကြမွဳမရွိရင္ေတာ့ ဒါေတြအားလံုးဟာေလထဲမွာတိုက္အိမ္ေဆာက္သလိုမ်ိဳးသာျဖစ္ေနလိမ့္မယ္လို႔ သင့္ကိုယ္သင္ သတိေပးပါ။

ငယ္စဥ္အခ်ိန္ေမြးရပ္ေျမရြာကေလးဆီျပန္တုန္းကမနက္ေစာေစာေလးနာရီေလာက္ ၿမိဳ႕ပတ္ရထားစီးရပါတယ္။ရထားေပၚမွာေတာ့ ေစ်းႀကိဳသြားမယ့္သူေတြ၊ ေစ်းေရာင္းသြားမယ့္သူေတြလိုက္ပါလာတာေတြ႕ရပါတယ္။လက္ဖက္ရည္ဆိုင္ေတြဆိုရင္လည္းအီၾကာေကြးလိုမုန္႔မ်ိဳးျပဳ လုပ္ဖို႔အတြက္ မနက္အေစာႀကီးထၾကရပါတယ္။ဒါေတြက မိမိတို႔ရဲ႕ပတ္၀န္းက်င္မွ မနက္ေစာေစာထၿပီးရုန္းကန္လွဳပ္ရွားေနၾကသူေတြထဲကတစ္စိတ္တစ္ေဒသေလာက္သာျဖစ္ပါ တယ္။စီးပြားေရးသမားေတြအားလံုးဟာမနက္ေစာေစာထၿပီးသူတို႔ရဲ႕တစ္ေန႔တာအတြက္ အစီအမံေတြေရးဆြဲခ်ထားၾကရတာျဖစ္ပါတယ္။အိပ္ရာထဖို႔ပ်င္းေနတယ္ဆိုရင္ ဒီအခ်က္ေလးကိုလည္းထည့္ေတြးေပးသင့္ပါတယ္။ေနာက္ရက္မွာအေရးတႀကီးဘာလုပ္စရာရွိတယ္ဆိုတာကိုညမအိပ္ခင္ကတည္းကခ်ေရးထားပါ ။မနက္ေစာေစာအိပ္ရာထဖို႔ပ်င္းေနတယ္ဆိုရင္ ဒါကိုျပန္လည္စဥ္းစားၿပီးသင့္စိတ္ကိုႏွိဳးဆြေပးပါ။

(ဂ) သူငယ္ခ်င္းကို ႏွိဳးေပးဖို႔အကူအညီေတာင္းပါ

          ေနာက္ထပ္ျပဳလုပ္ႏိုင္တဲ့အခ်က္တစ္ခုကေတာ့ မိမိရဲ႕သူငယ္ခ်င္းတစ္ေယာက္ေယာက္ဆီမွာမနက္က်ရင္ မိမိမွာဘယ္လိုမ်ိဳးအေရးတႀကီးကိစၥရွိတာမို႔ မိမိကိုေစာေစာႏွိဳးေပးဖို႔အတြက္ အကူအညီေတာင္းထားဖို႔ပါပဲ။၀ီရိယေကာင္းတဲ့သူငယ္ခ်င္းျဖစ္ဖို႔ ေတာ့လိုမယ္ေပါ့။

(ဃ) ေကာင္းစြာအိပ္စက္အနားယူပါ

          ညဖက္မွာေကာင္းစြာအိပ္စက္အနားယူျခင္းကမနက္ေစာေစာထဖို႔အတြက္ အေထာက္ပ့ံေကာင္းတစ္ခုျဖစ္ေစပါတယ္။ညဆယ္နာရီထက္ပိုၿပီး အိပ္ရ၀င္တာေနာက္မက်သင့္ပါဘူး။

(င) မနက္ႏိုးထခ်ိန္ေတြကိုေန႔စဥ္ေရးမွတ္ထားပါ

          တစ္ရက္၊ ႏွစ္ရက္အတြင္းေတာ့ မသိသာေသးေပမယ့္ ရက္ေတြၾကာလာတဲ့အခါမွာေတာ့ မေန႔ကငါဘယ္အခ်ိန္ႏိုးခဲ့တာပဲ။ဟိုတစ္ေန႔ကဆိုပိုလို႔ေတာင္ေစာေသးတယ္ဟဆိုၿပီးအမွတ္ရစရာေတြတိုးလာပါ လိမ့္မယ္။ရက္ေတြၾကာလာတဲ့အခါမွာေတာ့ မနက္ေစာေစာထဖို႔အတြက္ တာ၀န္တစ္ခုလိုမ်ိဳးေတာင္ ခံစားမိလာေစမွာျဖစ္ပါတယ္။

(စ) က်န္းမာေရးေလ့က်င့္ခန္းလုပ္ပါ

          မနက္ေစာေစာလမ္းထေလွ်ာက္တာ၊ ကိုယ္ကာယေလ့က်င့္ခန္းလုပ္တာေတြဟာက်န္းမာေရးအတြက္လည္းအမ်ားႀကီးအက်ိဳးသက္ေရာက္မွဳရွိသလိုမနက္ေစာေစာထတဲ့အခါ အိပ္ခ်င္မူးတူးျဖစ္ေနတတ္တဲ့စိတ္ကိုလည္းမ်ားစြာေလ်ာ့ခ်ေပးပါတယ္။ေလ့က်င့္ခန္းလုပ္ၿပီးတဲ့အခါ ေခြ်းထြက္ေနတဲ့အက်ီၤကို ခြ်တ္လဲၿပီးေကာ္ဖီပူပူေလးေသာက္ရင္းမိမိႏွစ္သက္တဲ့သီခ်င္းေအးေအးေလးနားေထာင္ရတဲ့အရသာဟာဘာနဲ႔မွမလဲႏိုင္ပါဘူး။

အခုဆက္လက္ၿပီးအလုပ္ခ်ိန္အမီစိ္တ္ေအးလက္ေအးျပင္ဆင္ဖို႔အတြက္ ေဆာင္ရန္၊ ေရွာင္ရန္ အခ်က္ေလးေတြကိုေျပာျပေပးသြားပါမယ္။

ညဖက္မွာ အိပ္ရာ၀င္သင့္တဲ့အခ်ိန္ထက္ သိပ္ၿပီးေနာက္မက်ပါေစနဲ႔။အေရးတႀကီးလုပ္စရာမရွိရင္ ေစာေစာအိပ္ရာ၀င္ပါ။

ညဖက္မွာအရက္ေသစာအလြန္အက်ဴးေသာက္စားျခင္းဟာေနာက္ရက္မနက္အိပ္ရာထခ်ိန္မွာေခါင္းကိုက္မွဳေတြျဖစ္ေပၚေစႏိုင္ပါတယ္။လန္းလန္းဆန္းဆန္းမရွိပါဘူး။

ညဖက္အိပ္ကာနီးအထိဖုန္းပြတ္ေနျခင္းမ်ိဳးမလုပ္ပါနဲ႔။ေတာ္ရံုနဲ႔အိပ္မရပဲ မ်က္စိေၾကာင္ေနေစပါ တယ္။

ညဖက္မွာေကာ္ဖီေသာက္တာမ်ိဳး၊ လက္ဖက္ရည္ခါးခါးေသာက္တာမ်ိဳးေတြကိုတတ္ႏိုင္သေလာက္ေလ်ာ့ခ်ပါ။ဒါေတြဟာေတာ္ရံုနဲ႔အိပ္လို႔မေပ်ာ္ေစႏိုင္တဲ့အရာေတြပါ။

ညမအိပ္ခင္ကရည္မွန္းထားသလိုမနက္ေစာေစာထႏိုင္ၿပီဆိုရင္ သင့္ကိုယ္သင္ေအာင္ႏိုင္သူအျဖစ္သတ္မွတ္ၿပီးဂုဏ္ယူလိုက္ပါ။စိတ္ကိုေအာင္ႏိုင္ျခင္းဟာအႀကီးမားဆံုးေအာင္ႏိုင္ျခင္းတစ္ခုမို႔ပါပဲ။

ငယ္စဥ္က အေမပံုေျပာျပမွအိပ္တာလား။သီခ်င္းဆိုၿပီးေခ်ာ့သိပ္မွအိပ္တာလားဆိုတာေလးကို ျပန္လည္ေဖာ္ထုတ္ပါ။သီခ်င္းႏွစ္ၿခိဳက္သူဆိုရင္ သီခ်င္းသံတိုးတိုးေလးဖြင့္ၿပီးအိပ္တာမ်ိဳးလည္းလုပ္ႏိုင္ပါတယ္။တရားဖြင့္ခ်င္တဲ့သူကေတာ့ တရားေပါ့။

ႏွိဳးစက္ေပးထားရင္ ႏွိဳးစက္ျမည္တာနဲ႔ထဖို႔လုပ္ပါ။ပိတ္ၿပီးျပန္မအိပ္ပါနဲ႔။ျပန္အိပ္ခ်င္ရင္ ဒီအခ်ိန္မွ မထရင္ ကားမမီေတာ့သလိုမ်ိဳး၊ ခ်စ္သူနဲ႔ခ်ိန္းထားတာေနာက္က်ေတာ့မွာပဲဆိုသလိုမ်ိဳး၊ စာေမးပြဲေျဖဖို႔အတြက္ အခ်ိန္မီမေရာက္ေတာ့ဘူးဆိုတဲ့ခံစားခ်က္လိုမ်ိဳးစိတ္ထဲသြင္းၾကည့္ရင္းထပါ။ စစခ်င္းေတာ့ စိတ္ပင္ပန္းႏိုင္ေပမယ့္ အခ်ိန္ေတြၾကာလာရင္ အသားက်သြားမွာပါ။ပင္ပန္းတဲ့စိတ္ ကိုအိပ္ရာကႏိုးႏိုးခ်င္းကိုယ္လက္သန္႔စင္ၿပီးတရားနာတာ၊ တရားထိုင္တာမ်ိဳးေတြနဲ႔ စိတ္တည္ၿငိမ္ေအာင္ ျပန္လုပ္ယူလို႔ရပါတယ္။

  • လူတစ္ေယာက္ရဲ႕အနည္းဆံုးအိပ္ခ်ိန္ရွိေအာင္ဂရုစိုက္ပါ။လူတစ္ေယာက္ရဲ႕ညဖက္အနည္းဆံုး အိပ္ခ်ိန္ဟာရွစ္နာရီရွိတယ္ဆိုရင္ မိမိထရမယ့္အခ်ိန္နဲ႔ျပန္လည္ဆန္းစစ္ၿပီး အိပ္ရာ၀င္ခ်ိန္ကို သတ္မွတ္ပါ။အိပ္ရာထရမယ့္အခ်ိန္ကမနက္ငါးနာရီဆိုရင္ ညကိုးနာရီေလာက္ကတည္းက အိပ္ရာ၀င္သင့္ပါၿပီ။
  • သင့္အေနနဲ႔အေရးႀကီးကိစၥရပ္ေတြေဆာင္ရြက္စရာရွိတာေတြ၊ ေဖာက္သည္ေတြနဲ႔ေတြ႕ဆံုရမယ့္ အခ်ိန္ေတြကိုမနက္ပိုင္းမွာသာအစီအစဥ္ခ်ပါ။ဒါကလည္းသင့္ကိုမနက္ေစာေစာႏိုးထေအာင္ ႏွိဳးဆြေပးမယ့္အခ်က္တစ္ခ်က္ပါပဲ။

 

တကယ္ေတာ့ မနက္ခင္းေတြဆိုတာေန႔တစ္ေန႔ရဲ႕အစျဖစ္တာမို႔ သိပ္ကိုလွပတဲ့အခ်ိန္ေတြပါ။ပ်ိဳျမစ္ ႏုနယ္တဲ့အလွတရားေတြျပည့္စံုတဲ့အခ်ိန္လည္းျဖစ္ပါတယ္။ဒါေၾကာင့္ မနက္ခင္းေတြမွာေစာေစာထရင္းေပါ့ပါးလန္းဆန္းေနတဲ့စိတ္နဲ႔ က်ေနာ္တို႔ရဲ႕တစ္ေန႔တာလုပ္ငန္းခြင္ကို ျဖတ္သန္းၾကရေအာင္လား ။

 

 ရာသက္ပန္

သစၥာပန္းတို႔ လန္းရာေျမ

Previous Next