02 Apr, 2019
လုပ္ငန္းခြင္မွာ Social Skills  တိုးတက္ဖို႔ ဒီအခ်က္ေတြလုပ္ပါ

   လူမႈဆက္ဆံေရးစြမ္းရည္က ဘယ္ေနရာမွာမဆိုလိုအပ္ပါတယ္။ လုပ္ငန္းခြင္မွာလည္း လိုအပ္ပါတယ္။ လူေတြနဲ႔ေျပာဆိုဆက္ဆံတဲ့အခါ လူမႈဆက္ဆံေရးေကာင္းမြန္တာကလည္း တစ္ပန္းသာပါတယ္။ ဒီလူက ေတာ့အသိမိတ္ေဆြမ်ားတယ္၊ လူဝင္ဆံ့တယ္စတဲ့မွတ္ခ်က္ေတြကို လူမႈဆက္ဆံေရးေကာင္းတဲ့သူတိုင္း ရရွိ ၾကပါတယ္။ လူမႈဆက္ဆံေရးေကာင္းဖို႔ ဘာေတြလုပ္ဖို႔လိုမလဲ။ ဘာေတြလုပ္လို႔ရမလဲဆိုတာဖတ္ၾကည့္ၾကရ ေအာင္ပါ။
အေသးအဖြဲကအစ ဂ႐ုတစိုက္ရွိေပးပါ
    ဒီအခ်က္ကေတာ့အလြန္႐ိုးရွင္းတဲ့ စည္းမ်ဥ္းစည္းကမ္းတစ္ခုပါ။ ဒါေပမဲ့ လူေတြကေတာ့ အမႈမဲ့အမွတ္မဲ့ နဲ႔ ဒီအခ်က္ကို သတိမျပဳမိၾကပါဘူး။ လုပ္ငန္းခြင္ထဲမွာ ကိုယ့္အတြက္အေသးအဖြဲျဖစ္ေပမဲ့ တျခားသူအတြက္ အေရးႀကီးတဲ့ကိစၥေတြကို ဂ႐ုတစိုက္ရွိေပးဖို႔ပါ။ ဥပမာသူ႔ေမြးေန႔ကို အမွတ္တရရွိေနတာမ်ိဳး၊ သူႀကိဳက္တတ္ တဲ့အစားအေသာက္ကို မွတ္မိေနတာမ်ိဳး ဒီလိုတစ္ဖက္လူကို ဂ႐ုစိုက္တတ္တဲ့အမူအက်င့္ေလးေတြကလည္း ကိုယ့္ကိုလူခ်စ္လူခင္ေပါမ်ားေစပါတယ္။
ကိုယ္ဟန္အမူအရာကို ဂ႐ုျပဳပါ
    ကိုယ္ဟန္အမူအရာကလည္း လုပ္ငန္းခြင္ထဲမွာ အေရးႀကီးတဲ့အခ်က္တစ္ခုျဖစ္ပါတယ္။ တစ္ဖက္လူ အေပၚေလးစားတဲ့အျပဳအမူ၊ မေလးစားတဲ့အျပဳအမူစတာေတြကို ကိုယ္ဟန္အမူအရာနဲ႔ေဖာ္ျပလို႔ရေနပါ တယ္။ ဒီေတာ့ ကိုယ့္ရဲ႕ကိုယ္ဟန္အမူအရာကို အထူးဂ႐ုစိုက္ဖို႔လိုပါတယ္။ ကိုယ္ဟန္အမူအရာေၾကာင့္လည္း လူခ်စ္လူခင္မ်ားႏိုင္သလို၊ ကိုယ္ဟန္အမူအရာေၾကာင့္ပဲ လူမုန္းမ်ားႏိုင္ပါတယ္။ 
စကားကိုခ်ိဳခ်ိဳသာသာေျပာပါ
    စကားကိုရွင္းရွင္းလင္းလင္းနဲ႔ စကားကိုခ်ိဳခ်ိဳသာသာေျပာတတ္ဖို႔လည္း လိုပါတယ္။ စကားေျပာတဲ့အသံ ေနအသံထားက နားေထာင္ေနရတဲ့ လူတစ္ေယာက္ရဲ႕စိတ္ကိုေျပာင္းလဲေစႏိုင္ပါတယ္။ တစ္ေယာက္နဲ႔တစ္ ေယာက္စကားေျပာတဲ့အခါ ရွင္းလင္းၿပီး ခ်ိဳသာတဲ့အသံျဖစ္ဖို႔ကလည္း အေရးႀကီးပါတယ္။ တစ္ေယာက္နဲ႔ တစ္ေယာက္စကားေျပာဆိုဆက္သြယ္တဲ့အခါ အသံေနအသံထားက အေရးႀကီးပါတယ္။ အသံက ေမာက္ မာတဲ့အသံလား၊ ေလးစားမႈရွိတဲ့အသံလားဆိုတာ ကိုယ့္ရဲ႕စကားအေျပာအဆိုေလယူေလသိမ္းက အေရး ႀကီးပါတယ္။
ငါသိငါတတ္ေၾကာင္းမျပပါနဲ႔
    တစ္ခုခုဆို လူတတ္ႀကီးလုပ္ခ်င္၊ ငါပဲသိငါပဲတတ္ဆိုတာမ်ိဳးလုပ္တဲ့သူဆိုရင္ လူတိုင္းက အျမင္မၾကည္ၾက ပါဘူး။ ဒီလိုမျဖစ္ေအာင္ေနတတ္ဖို႔လည္းလိုပါတယ္။ လူမႈဆက္ဆံေရးေျပလည္ေစခ်င္တယ္ဆိုရင္ ငါသိငါ တတ္ေၾကာင္း လူတြင္က်ယ္မလုပ္ဖို႔လိုပါတယ္။
လိုက္ေလ်ာညီေထြေနပါ
    လူတိုင္းနဲ႔လိုက္ေလ်ာညီေထြျဖစ္ေအာင္ ေနတတ္ဖို႔လည္းလိုပါတယ္။ လူမႈဆက္ဆံေရးေကာင္းဖို႔ဆိုရင္ လူအမ်ားနဲ႔အလိုက္အထိုက္ေနတတ္ဖို႔လိုပါတယ္။ လူတိုင္းကအျမင္မတူႏိုင္ပါဘူး။ ဒီလိုမတူညီတဲ့အျမင္ေတြ ကိုေလးစားတတ္ဖို႔၊ အလိုက္အထိုက္ေနတတ္ဖို႔လိုပါတယ္။ 
အေကာင္းျမင္ပါ
    အဆိုးျမင္စိတ္က ကိုယ့္အတြက္လည္းမေကာင္းသလို၊ ကိုယ့္ရဲ႕ပတ္ဝန္းက်င္အတြက္လည္းမေကာင္းပါ ဘူး။ ဒါေၾကာင့္ အေကာင္းျမင္စိတ္ေမြးျမဴပါ။ လူမႈဆက္ဆံေရးေကာင္းတဲ့သူေတြ၊ လူခ်စ္လူခင္မ်ားတဲ့သူေတြ ကိုၾကည့္လိုက္ရင္ အေကာင္းျမင္စိတ္ရွိသူေတြပဲျဖစ္ပါတယ္။ 
ေဝဖန္မႈကို လက္ခံပါ
    လူမႈဆက္ဆံေရးေကာင္းမြန္ဖို႔ဆိုရင္ ကိုယ့္ကိုေကာင္းတဲ့ဘက္ကေဝဖန္တာျဖစ္ေစ၊ ဆိုးတဲ့ဘက္ကေဝဖန္ တာကိုျဖစ္ေစ လက္ခံႏိုင္ရပါမယ္။ လူတိုင္းက ကိုယ္ကသာသူမ်ားကို ေဝဖန္ခ်င္ၾကတယ္၊ ကိုယ့္ကိုလာေဝဖန္ ရင္မႀကိဳက္တဲ့သူမ်ားပါတယ္။ လူမႈဆက္ဆံေရးတိုးတက္ေစခ်င္ရင္ေတာ့ ကိုယ့္ကိုေဝဖန္ရင္လည္း သည္းခံႏိုင္ ရပါမယ္။ ျပဳျပင္စရာရွိရင္ျပဳျပင္ၿပီး လိုက္နာသင့္ကိုလိုက္နာရပါမယ္။ ဒါမွသာ လူမႈဆက္ဆံေရးတိုးတက္လာ ႏိုင္မွာပါ။
ေလးစားမႈရွိပါ
    လူမႈဆက္ဆံေရးမွာမရွိမျဖစ္လိုအပ္တဲ့ အခ်က္တစ္ခုကေတာ့ တစ္ဦးနဲ႔တစ္ဦးေလးစားမႈရွိတာပဲျဖစ္ပါ တယ္။ အသိအမွတ္ျပဳပါ၊ ေလးစားပါ။ ဒီအခ်က္ေတြက သင့္ကိုလူခ်စ္လူခင္ေပါမ်ားေစမွာပဲျဖစ္ပါတယ္။ 
စိတ္ရွည္ပါ
    လူအမ်ားနဲ႔ေျပာဆိုဆက္သြယ္ရတဲ့အခါ စိတ္ရွည္ဖို႔လိုပါတယ္။ လုပ္ငန္းခြင္မွာလည္း ဒီအခ်က္ကလိုအပ္ ပါတယ္။ ကိုယ္ကစိတ္ရွည္တတ္တဲ့သူလား၊ စိတ္မရွည္တတ္တဲ့သူလားဆိုတဲ့အေပၚမွာမူတည္ၿပီး လူခ်စ္လူခင္ မ်ားတာျဖစ္ပါတယ္။ လူအမ်ားကိုနားလည္ေပးတတ္ၿပီး စိတ္ရွည္တတ္တဲ့သူေတြကသာ ေရာက္ေလရာမွာ မ်က္ႏွာပြင့္ၿပီး ခ်စ္တဲ့သူ၊ ခင္တဲ့သူေပါမ်ားေနတာျဖစ္ပါတယ္။
စာနာစိတ္ကိုျပသပါ
    တျခားသူရဲ႕အခက္အခဲကို ကိုယ္ခ်င္းစာတာ၊ စာနာစိတ္ရွိတာကလည္း လူမႈဆက္ဆံေရးေကာင္းေစတဲ့ အခ်က္ျဖစ္ပါတယ္။ ကိုယ္ခ်င္းစာတရားဆိုတာ လူတိုင္းမွာလိုအပ္ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့လူတိုင္းမလုပ္ႏိုင္ပါဘူး။ သူ႔ေနရာမွာ ငါသာဆိုရင္ဆိုတဲ့စိတ္မ်ိဳး လူတိုင္းထားႏိုင္ရင္ ေနရာတိုင္းကေအးခ်မ္းေနမွာပါ။ ဒါေပမဲ့ လူတိုင္း မွာ အဲဒီပါရမီမရွိပါဘူး။ 

တုိးတက္ေမ

Photos & Source - careeraddict

Previous