25 Nov, 2019
Communication  ကောင်းသူတစ်ယောက်ဖြစ်လာရန်အတွက်  လုပ်ဆောင်ရမည့်အချက်များ

    လူတစ်ဦးနဲ့တစ်ဦးအကြားမှာ ပြောဆိုဆက် သွယ်မှုဟာ အရေးပါတဲ့ကိစ္စတစ်ခုဖြစ်ပါတယ်။ သိသင့်သိထိုက်တဲ့ သတင်းအချက်အလက်တွေ ဖြန့်ဝေဖို့၊ လက်ခံဖို့အတွက် ကျွန်တော်တို့ဟာ ပြောဆိုဆက်သွယ်ရေးလွယ်ကူတဲ့သူ သို့မဟုတ် ယုံယုံကြည်ကြည်နဲ့ ပြောဆိုဆက်ဆံလို့ရတဲ့သူတွေ ဖြစ်ဖို့လိုအပ်ပါတယ်။ ဒါ့ကြောင့် အလုပ်ခွင်မှာ ပြောဆိုဆက်သွယ်မှု (Communication) ကောင်းသူတစ်ယောက်အဖြစ် ရပ်တည်နိုင်စေဖို့ ဆောင်ရန်၊ ရှောင်ရန် အချက်ကလေးတွေကို ဝေမျှ ပေးလိုက်ပါတယ်။
၁။ ပြဿနာတက်စေမယ့်စကားလုံးများကို ရှောင်ရှားပါ
    ရုံးတိုင်းမှာ လူတွေအတွက် အထိအခိုက်မခံတဲ့၊ လူတွေကို စိတ်ဆိုးဒေါသဖြစ်စေမယ့် ကိစ္စရပ်တွေရှိ တတ်ကြပါတယ်။ သင့်အနေနဲ့လုပ်ဆောင်ရမှာက သင့်ရဲ့မန်နေဂျာနဲ့ လုပ်ဖော်ကိုင်ဖက်တွေက ဒီအ ကြောင်းအရာတွေကို စဉ်းစားမိစေမယ့် စကားလုံး အသုံးအနှုန်းတွေ၊ ပြောဆိုဆွေးနွေးမှုတွေကို ရှောင်ကြဉ်ဖို့ဖြစ်ပါတယ်။ ဒီလိုမျိုးအပြောအဆို သတိထားမယ်ဆိုရင် သင့်အနေနဲ့အတင်းအဖျင်း ပြောတဲ့သူအဖြစ်ကနေ လွတ်ကင်းနိုင်မှာဖြစ်သလို ပြဿနာတက်နေကြတဲ့ အကြောင်းအရာတစ်ခု ပေါ်မှာ ထောက်ခံသူလည်းမဟုတ်၊ ကန့်ကွက် သူလည်းမဟုတ်တဲ့ နေရာကိုရောက်ရှိနိုင်ပါတယ်။ အခြားလူတွေက အလုပ်မှာ အငြင်းပွားမှုပေါ် နေတာကိုမြင်ရတဲ့အခါ သင့်အနေနဲ့ သူတို့ရဲ့ ပြဿနာကိုသိရှိနိုင်ဖို့ ပြဿနာတက်နေတဲ့သူတွေကို နားထောင်ပေးလိုက်ပါ။ ဒါပေမဲ့ ကိုယ်နဲ့မသက်ဆိုင် သရွေ့ ဘက်ရွေးပြီး ဝင်ပါတာမျိုးကို ရှောင်ကြဉ်ပါ။
၂ ။ လူတိုင်းသိသင့်တဲ့အကြောင်းအရာကိစ္စရပ် များတွင်သာ "Reply All" ကိုသုံးပါ
    Communication ကောင်းသူတစ်ယောက် ဖြစ်လာဖို့ အီးမေးလ်အသုံးပြုတဲ့အခါ အထူးသတိ ထားရမယ့်အချက်တစ်ခုရှိပါတယ်။ ကိုယ်ပြောမယ့် ကိစ္စရပ်ဟာ ူငျအ ထဲမှာပါတဲ့လူတိုင်းကိုသိစေချင်တဲ့ အခါမှသာ "Reply All" ကို အသုံးပြုပေးဖို့ဖြစ်ပါ တယ်။ အမြဲတမ်းလိုလို ျွနစူပ ပြန်တဲ့အခါတိုင်း "Reply All" ကို အသုံးမပြုဘဲနဲ့ လူတိုင်းကိုသိစေချင် တဲ့ကိစ္စတွေမှာသာ အသုံးပြုဖို့မိမိကိုယ်ကိုသတ်မှတ် ထားသင့်ပါတယ်။ 
    အချို့လူတွေဟာ "Reply All" ကို အလုပ် အတွင်း ဝန်ထမ်းတွေ ပြဿနာတက်စေဖို့ ရည်ရွယ် ပြီးသုံးတတ်ကြပါသေးတယ်။ တစ်စုံတစ်ယောက်က အခြားလူတွေသိဖို့မလိုတဲ့ မလိုလားအပ်တဲ့မေးခွန်း မျိုးကို မေးတဲ့ ဒါမှမဟုတ် သူတို့အပိုလုပ်ပေးထား ရတဲ့အရာတွေကို ဖော်ပြတဲ့ အီးမေးလ်တွေမှာ "Reply All" ပါလာပြီဆိုရင် ဒါဟာ သူတို့ဖိအားပေး ချင်တဲ့ရည်ရွယ်ချက်ကိုအောင်မြင်အောင် ထောင်ချောက်ဆင်ထည့်သွင်းပေးထားတယ်ဆိုတာ သင့်အနေနဲ့ သတိပြုမိရပါမယ်။ အဲ့ဒီအခါမှာ အီးမေးလ်တွေကို တစ်ယောက်ချင်းစီကိုပဲ အကြောင်းပြန်ပေးပါ။ ဒါမှမဟုတ် ဒီအီးမေးလ်ကို ပေးပို့ခဲ့တဲ့သူနဲ့ သူပြောတဲ့အကြောင်းအရာပေါ်မှာ လူကိုယ်တိုင်ပဲ တွေ့ဆုံစကားပြောပါ။
၃ ။ ပြောလိုက်တဲ့ပြောစကားအပေါ်မှာ အာရုံစိုက် ပါ
    သင့်အနေနဲ့ ရုံးတွင်းမှာ ပြောဆိုဆက်ဆံရေး ကောင်းတဲ့သူဖြစ်ဖို့ ပြဿနာတွေ၊ အတင်းအဖျင်း တွေမှာ ဝင်မပါဘဲနေသင့်ပေမဲ့ အပေါင်းအသင်း မဆံ့သူ၊ ကိုယ့်ရုံးက ပြဿနာတွေကိုမသိတဲ့သူ ဖြစ်နေလို့လည်း မရတဲ့အတွက် သိသင့်သိထိုက်တဲ့ သတင်းအချက်အလက်တွေကို သိအောင်လည်း လုပ်ထားသင့်ပါတယ်။ 
    သတင်းအချက်အလက်မပြတ်စေဖို့အတွက် အတင်းဝိုင်းတိုင်း ကိုယ်ပါနေတာမျိုးမဟုတ်ဘဲ တစ်ကြိမ်တစ်ခါလောက် ဝင်ရောက်နားထောင်ခြင်း မျိုး လုပ်မယ်ဆိုရင် ကိုယ်ဟာသိသင့်သိထိုက်တဲ့ သတင်းတွေကိုလည်းသိရှိပြီး ရှောင်ကြဉ်သင့်တဲ့ ကိစ္စရပ်တွေကိုလည်း သတိထားနိုင်မှာဖြစ်ပါတယ်။ အတင်းစကားတွေကနေ သတင်းအချက်အလက် တစ်ခုတည်း ရယူနိုင်တာမဟုတ်ပါဘူး။ ကိုယ့်လုပ် ဖော်ကိုင်ဖက်တွေက ပေးတဲ့လမ်းညွှန်ချက်တွေ၊ ဒါမှမဟုတ် ကိုယ့်အထက်အရာရှိက ကြေညာထား တဲ့ အကြောင်းအရာတွေစသဖြင့် သိရှိနိုင်သလို ဖြစ်နေတဲ့အရာတွေပေါ်မှာ ကိုယ့်လုပ်ဖော်ကိုင်ဖက် တွေက အပြုသဘောမြင်သလား၊ အပျက်သဘော မြင်သလား စသဖြင့် အကဲဖြတ်လို့ရပါသေးတယ်။
၄။ အိမ်မှာရင်ဖွင့်ပါ၊ အလုပ်မှာ ရင်မဖွင့်ပါနဲ့
    အလုပ်ခွင်မှာ ကိုယ့်ရဲ့အလုပ်အကြောင်းစော ဒကတက်တာဟာ ကောင်းတဲ့အရာမဟုတ်ပါဘူး။ အထူးသဖြင့်ကိုယ်ဟာ ဆက်ဆံရေးကောင်းအောင် ကြိုးစားနေတဲ့သူတစ်ယောက်အနေနဲ့ပိုလို့တောင် မလုပ်သင့်ပါဘူး။ အလုပ်မှာအဆင်မပြေမှုတွေကို ကိုယ့်အိမ်မှာပဲ ရင်ဖွင့်ပါ။ ကိုယ့်အလုပ်က လုပ်ဖော်ကိုင်ဖက်တွေကို ရင်ဖွင့်နေခဲ့ရင် ကိုယ့်ကိုမလိုသူတွေလည်း ရှိနိုင်တာမို့ စကားတွေက ကားသွားပြီး ဒုက္ခရောက်နိုင်ပါတယ်။ ဒါ့အပြင် သင့်အနေနဲ့ အလုပ်ထဲကအုပ်ဖွဲ့မှုတွေရဲ့ ဘက်တစ် ဖက်ဖက်ကို ရောက်ရှိသွားပြီး လူတွေက သင့်ကို ဆက်ဆံဖို့ခက်ခဲသွားပါလိမ့်မယ်။ သင့်အနေနဲ့ တကယ့်ကိုပြဿနာတက်နေတဲ့အကြောင်းအရာ ရှိတယ်ဆိုရင်သင့်ရဲ့အထက်လူကြီးကို တိုက်ရိုက် သွားပြောတာ အကောင်းဆုံးဖြစ်ပါတယ်။ အထူး သဖြင့် ကိုယ့်ရဲ့ကိုယ်ပိုင်ဘဝကိုပါ အနှောင့်အယှက် ပေးနေတဲ့ ကိစ္စမျိုးတွေကြုံနေရရင် ကိုယ့်အထက် လူကြီးနဲ့ ပွင့်ပွင့်လင်းလင်းဆွေးနွေးပါ။ အဖြေရှာပါ။ ဒါမှသာ ကိုယ်ဟာ ပြောဆိုဆက်သွယ်မှု (Communication) ကောင်းသူတစ်ယောက်အနေနဲ့လည်း ကိုယ့်ပုံရိပ်ကိုတည်ဆောက်ထားနိုင်မှာဖြစ်ပါတယ်။
အလုပ်ခွင်မှာ ပုံရိပ်ကောင်းများပိုင်ဆိုင်နိုင်ကြပါစေ။


နေသစ် (MDY)

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Communication  ေကာင္းသူတစ္ေယာက္ျဖစ္လာရန္အတြက္ လုပ္ေဆာင္ရမည့္အခ်က္မ်ား

    လူတစ္ဦးနဲ႔တစ္ဦးအၾကားမွာ ေျပာဆိုဆက္ သြယ္မႈဟာ အေရးပါတဲ့ကိစၥတစ္ခုျဖစ္ပါတယ္။ သိသင့္သိထိုက္တဲ့ သတင္းအခ်က္အလက္ေတြ ျဖန္႔ေဝဖို႔၊ လက္ခံဖို႔အတြက္ ကြၽန္ေတာ္တို႔ဟာ ေျပာဆိုဆက္သြယ္ေရးလြယ္ကူတဲ့သူ သို႔မဟုတ္ ယံုယံုၾကည္ၾကည္နဲ႔ ေျပာဆိုဆက္ဆံလို႔ရတဲ့သူေတြ ျဖစ္ဖို႔လိုအပ္ပါတယ္။ ဒါ့ေၾကာင့္ အလုပ္ခြင္မွာ ေျပာဆိုဆက္သြယ္မႈ (Communication) ေကာင္းသူတစ္ေယာက္အျဖစ္ ရပ္တည္ႏိုင္ေစဖို႔ ေဆာင္ရန္၊ ေရွာင္ရန္ အခ်က္ကေလးေတြကို ေဝမွ် ေပးလိုက္ပါတယ္။
၁။ ျပႆနာတက္ေစမယ့္စကားလံုးမ်ားကို ေရွာင္ရွားပါ
    ႐ံုးတိုင္းမွာ လူေတြအတြက္ အထိအခိုက္မခံတဲ့၊ လူေတြကို စိတ္ဆိုးေဒါသျဖစ္ေစမယ့္ ကိစၥရပ္ေတြရွိ တတ္ၾကပါတယ္။ သင့္အေနနဲ႔လုပ္ေဆာင္ရမွာက သင့္ရဲ႕မန္ေနဂ်ာနဲ႔ လုပ္ေဖာ္ကိုင္ဖက္ေတြက ဒီအ ေၾကာင္းအရာေတြကို စဥ္းစားမိေစမယ့္ စကားလံုး အသံုးအႏႈန္းေတြ၊ ေျပာဆိုေဆြးေႏြးမႈေတြကို ေရွာင္ၾကဥ္ဖို႔ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလိုမ်ိဳးအေျပာအဆို သတိထားမယ္ဆိုရင္ သင့္အေနနဲ႔အတင္းအဖ်င္း ေျပာတဲ့သူအျဖစ္ကေန လြတ္ကင္းႏိုင္မွာျဖစ္သလို ျပႆနာတက္ေနၾကတဲ့ အေၾကာင္းအရာတစ္ခု ေပၚမွာ ေထာက္ခံသူလည္းမဟုတ္၊ ကန္႔ကြက္ သူလည္းမဟုတ္တဲ့ ေနရာကိုေရာက္ရွိႏိုင္ပါတယ္။ အျခားလူေတြက အလုပ္မွာ အျငင္းပြားမႈေပၚ ေနတာကိုျမင္ရတဲ့အခါ သင့္အေနနဲ႔ သူတို႔ရဲ႕ ျပႆနာကိုသိရွိႏိုင္ဖို႔ ျပႆနာတက္ေနတဲ့သူေတြကို နားေထာင္ေပးလိုက္ပါ။ ဒါေပမဲ့ ကိုယ္နဲ႔မသက္ဆိုင္ သေရြ႕ ဘက္ေရြးၿပီး ဝင္ပါတာမ်ိဳးကို ေရွာင္ၾကဥ္ပါ။
၂ ။ လူတိုင္းသိသင့္တဲ့အေၾကာင္းအရာကိစၥရပ္ မ်ားတြင္သာ "Reply All" ကိုသံုးပါ
    Communication ေကာင္းသူတစ္ေယာက္ ျဖစ္လာဖို႔ အီးေမးလ္အသံုးျပဳတဲ့အခါ အထူးသတိ ထားရမယ့္အခ်က္တစ္ခုရွိပါတယ္။ ကိုယ္ေျပာမယ့္ ကိစၥရပ္ဟာ ဴင်အ ထဲမွာပါတဲ့လူတိုင္းကိုသိေစခ်င္တဲ့ အခါမွသာ "Reply All" ကို အသံုးျပဳေပးဖို႔ျဖစ္ပါ တယ္။ အၿမဲတမ္းလိုလို ြ်နစူပ ျပန္တဲ့အခါတိုင္း "Reply All" ကို အသံုးမျပဳဘဲနဲ႔ လူတိုင္းကိုသိေစခ်င္ တဲ့ကိစၥေတြမွာသာ အသံုးျပဳဖို႔မိမိကိုယ္ကိုသတ္မွတ္ ထားသင့္ပါတယ္။ 
    အခ်ိဳ႕လူေတြဟာ "Reply All" ကို အလုပ္ အတြင္း ဝန္ထမ္းေတြ ျပႆနာတက္ေစဖို႔ ရည္႐ြယ္ ၿပီးသံုးတတ္ၾကပါေသးတယ္။ တစ္စံုတစ္ေယာက္က အျခားလူေတြသိဖို႔မလိုတဲ့ မလိုလားအပ္တဲ့ေမးခြန္း မ်ိဳးကို ေမးတဲ့ ဒါမွမဟုတ္ သူတို႔အပိုလုပ္ေပးထား ရတဲ့အရာေတြကို ေဖာ္ျပတဲ့ အီးေမးလ္ေတြမွာ "Reply All" ပါလာၿပီဆိုရင္ ဒါဟာ သူတို႔ဖိအားေပး ခ်င္တဲ့ရည္႐ြယ္ခ်က္ကိုေအာင္ျမင္ေအာင္ ေထာင္ေခ်ာက္ဆင္ထည့္သြင္းေပးထားတယ္ဆိုတာ သင့္အေနနဲ႔ သတိျပဳမိရပါမယ္။ အဲ့ဒီအခါမွာ အီးေမးလ္ေတြကို တစ္ေယာက္ခ်င္းစီကိုပဲ အေၾကာင္းျပန္ေပးပါ။ ဒါမွမဟုတ္ ဒီအီးေမးလ္ကို ေပးပို႔ခဲ့တဲ့သူနဲ႔ သူေျပာတဲ့အေၾကာင္းအရာေပၚမွာ လူကိုယ္တိုင္ပဲ ေတြ႕ဆံုစကားေျပာပါ။
၃ ။ ေျပာလိုက္တဲ့ေျပာစကားအေပၚမွာ အာ႐ံုစိုက္     ပါ
    သင့္အေနနဲ႔ ႐ံုးတြင္းမွာ ေျပာဆိုဆက္ဆံေရး ေကာင္းတဲ့သူျဖစ္ဖို႔ ျပႆနာေတြ၊ အတင္းအဖ်င္း ေတြမွာ ဝင္မပါဘဲေနသင့္ေပမဲ့ အေပါင္းအသင္း မဆံ့သူ၊ ကိုယ့္႐ံုးက ျပႆနာေတြကိုမသိတဲ့သူ ျဖစ္ေနလို႔လည္း မရတဲ့အတြက္ သိသင့္သိထိုက္တဲ့ သတင္းအခ်က္အလက္ေတြကို သိေအာင္လည္း လုပ္ထားသင့္ပါတယ္။ 
    သတင္းအခ်က္အလက္မျပတ္ေစဖို႔အတြက္ အတင္းဝိုင္းတိုင္း ကိုယ္ပါေနတာမ်ိဳးမဟုတ္ဘဲ တစ္ႀကိမ္တစ္ခါေလာက္ ဝင္ေရာက္နားေထာင္ျခင္း မ်ိဳး လုပ္မယ္ဆိုရင္ ကိုယ္ဟာသိသင့္သိထိုက္တဲ့ သတင္းေတြကိုလည္းသိရွိၿပီး ေရွာင္ၾကဥ္သင့္တဲ့ ကိစၥရပ္ေတြကိုလည္း သတိထားႏိုင္မွာျဖစ္ပါတယ္။ အတင္းစကားေတြကေန သတင္းအခ်က္အလက္ တစ္ခုတည္း ရယူႏိုင္တာမဟုတ္ပါဘူး။ ကိုယ့္လုပ္ ေဖာ္ကိုင္ဖက္ေတြက ေပးတဲ့လမ္းၫႊန္ခ်က္ေတြ၊ ဒါမွမဟုတ္ ကိုယ့္အထက္အရာရွိက ေၾကညာထား တဲ့ အေၾကာင္းအရာေတြစသျဖင့္ သိရွိႏိုင္သလို ျဖစ္ေနတဲ့အရာေတြေပၚမွာ ကိုယ့္လုပ္ေဖာ္ကိုင္ဖက္ ေတြက အျပဳသေဘာျမင္သလား၊ အပ်က္သေဘာ ျမင္သလား စသျဖင့္ အကဲျဖတ္လို႔ရပါေသးတယ္။
၄။ အိမ္မွာရင္ဖြင့္ပါ၊ အလုပ္မွာ ရင္မဖြင့္ပါနဲ႔
    အလုပ္ခြင္မွာ ကိုယ့္ရဲ႕အလုပ္အေၾကာင္းေစာ ဒကတက္တာဟာ ေကာင္းတဲ့အရာမဟုတ္ပါဘူး။ အထူးသျဖင့္ကိုယ္ဟာ ဆက္ဆံေရးေကာင္းေအာင္ ႀကိဳးစားေနတဲ့သူတစ္ေယာက္အေနနဲ႔ပိုလို႔ေတာင္ မလုပ္သင့္ပါဘူး။ အလုပ္မွာအဆင္မေျပမႈေတြကို ကိုယ့္အိမ္မွာပဲ ရင္ဖြင့္ပါ။ ကိုယ့္အလုပ္က လုပ္ေဖာ္ကိုင္ဖက္ေတြကို ရင္ဖြင့္ေနခဲ့ရင္ ကိုယ့္ကိုမလိုသူေတြလည္း ရွိႏိုင္တာမို႔ စကားေတြက ကားသြားၿပီး ဒုကၡေရာက္ႏိုင္ပါတယ္။ ဒါ့အျပင္ သင့္အေနနဲ႔ အလုပ္ထဲကအုပ္ဖြဲ႕မႈေတြရဲ႕ ဘက္တစ္ ဖက္ဖက္ကို ေရာက္ရွိသြားၿပီး လူေတြက သင့္ကို ဆက္ဆံဖို႔ခက္ခဲသြားပါလိမ့္မယ္။ သင့္အေနနဲ႔ တကယ့္ကိုျပႆနာတက္ေနတဲ့အေၾကာင္းအရာ ရွိတယ္ဆိုရင္သင့္ရဲ႕အထက္လူႀကီးကို တိုက္႐ိုက္ သြားေျပာတာ အေကာင္းဆံုးျဖစ္ပါတယ္။ အထူး သျဖင့္ ကိုယ့္ရဲ႕ကိုယ္ပိုင္ဘဝကိုပါ အေႏွာင့္အယွက္ ေပးေနတဲ့ ကိစၥမ်ိဳးေတြႀကံဳေနရရင္ ကိုယ့္အထက္ လူႀကီးနဲ႔ ပြင့္ပြင့္လင္းလင္းေဆြးေႏြးပါ။ အေျဖရွာပါ။ ဒါမွသာ ကိုယ္ဟာ ေျပာဆိုဆက္သြယ္မႈ (Communication) ေကာင္းသူတစ္ေယာက္အေနနဲ႔လည္း ကိုယ့္ပံုရိပ္ကိုတည္ေဆာက္ထားႏိုင္မွာျဖစ္ပါတယ္။
အလုပ္ခြင္မွာ ပံုရိပ္ေကာင္းမ်ားပိုင္ဆိုင္ႏိုင္ၾကပါေစ။


ေနသစ္ (MDY)

Previous Next